سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
۰
شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۷

انهدام ۱۵۰۰ تن کالای متروکه

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از انهدام یک‌هزار و ۵۰۰ تن کالای آرایشی، بهداشتی و خوراکی تاریخ مصرف گذشته متروکه در یکی از انبار‌های گمرک استان تهران خبر داد.
انهدام ۱۵۰۰ تن کالای متروکه
به گزارش توليد ايرانی ؛        سید عبدالمجید اجتهادی مدیرعامل سازمان اموال تملیکی امروز (شنبه، ۱۲ شهریور) با اشاره به انهدام ۱۵۰۰ تن کالای آرایشی، بهداشتی و خوراکی تاریخ مصرف گذشته متروکه گفت: این کالا‌ها از نوع سلامت‌محور بودند که حدود ۱۰ سال در انبار‌های گمرک مانده بود و اکنون برای انهدام در اختیار این سازمان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: ارزش فقط ۱۰۰ تن از این کالا‌ها حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.
اجتهادی ادامه‌ داد: کارشناسان سلامت این کالا‌ها را مورد بررسی قرار داده اند و حتی قابلیت مصرف ثانویه یا بازصادرات ندارد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی با تأکید بر اینکه نباید سختگیری نسبت به ترخیص کالا‌ها انجام شود، گفت: برای واردات این کالا‌ها ارزآوری زیادی انجام شده است، بر این اساس باید بروکراسی اداری را کمتر کرد تا در ترخیص کالا‌ها تسهیل شود.

وی بیان کرد: واردکنندگان باید به مقررات توجه داشته باشند و اقداماتی از جمله ثبت سفارش و دریافت کد و سایر موارد را انجام دهند.
اجتهادی افزود: امسال نسبت به سال گذشته فروش اموال تملیکی ۱۵۹ درصد، انهدام کالا‌ی متروکه ۱۵۰ درصد و در مجموع تعیین تکلیف اموال تملیک شده نسبت به سال قبل ۶۳ درصد رشد، داشته است.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: در یک سال گذشته از عملکرد دولت سیزدهم در مجموع ۱۱ هزار میلیارد تومان کالا‌های اموال تملیکی تعیین‌تکلیف شد.

وی با اشاره به انهدام خودرو‌های قاچاق کشف شده در انبار اموال‌های تملیکی برای نخستین بار ادامه داد: البته موتور و قطعات ارزشمند این خودرو‌ها قبل از انهدام جدا شده و در اختیار ۳ دانشگاه برتر کشور برای اهداف پژوهشی و مهندسی معکوس قرار می‌گیرد.

اجتهادی گفت: تشکیل پرونده برای اموال تملیکی در پنج ماه ابتدای امسال نسبت به سال قبل ۲۰۴ درصد رشد داشته، همچنین دستگاه‌هایی که در بحث تجارت خارجی دخیل هستند، سازمان بنادر و سازمان اموال تملیکی اقداماتی انجام دادند که کمتر شاهد هدرروی اموال در انبار‌ها باشیم.
کد مطلب: 36600
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *