جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۶

ترانزیت بیش از ۵۹۱ هزار تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: ۵۹۱ هزار و ۹۹۲ تن کالا از پایانه مرز رسمی پرویزخان در چهار ماه سپری شده از سال جاری ترانزیت ورودی و خروجی داشته است.
ترانزیت بیش از ۵۹۱ هزار تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان
به گزارش توليد ايرانی ؛         «فریبرز کرمی» افزود: طی این مدت یک هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا از پایانه مرز پرویزخان خارج شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹۰ درصد افزایش داشته است. همچنین ۱۹ هزار و ۴۳۰ تن کالا از پایانه مرز رسمی پرویزخان خارج شده که این میزان در سال گذشته پنج هزار و ۳۶۴ تن کالا بوده و به میزان ۲۶۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اضافه کرد: ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان در چهار ماه نخست امسال ۵۷۲ هزار و ۵۶۲ تن است که نسبت به ترانزیت ورودی سال گذشته که ۲۳۵هزار و ۴۰۲ تن بوده ترانزیت ورودی امسال افزایش ۱۴۳ درصدی داشته است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین (استان کرمانشاه) به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد و هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.
کد مطلب: 36548
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *