دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰

طرح دولت برای رفاه بهتر و درآمد بیشتر عشایر

معاون توسعه روستایی و عشایر کشور گفت: طبق مصوبه هیئت دولت، ۵۵۰ هزار خانوار در طول ۵ سال از پنل‌های خورشیدی بهره مند می‌شوند.
طرح دولت برای رفاه بهتر و درآمد بیشتر عشایر
به گزارش توليد ايرانی ؛         مدنی گفت: در راستای برنامه‌های دولت برای حمایت از تولیدات عشایر و درآمد زایی برای آنها، پنل‌های خورشیدی در طول ۵ سال در اختیار ۵۵۰ هزار خانوار قرار خواهد گرفت.

اوگفت: اجرای این طرح با همکاری وزارت نیرو با بسیج سازندگی انجام می‌شود و تمام قطعات آن در واحدی که در خمین با حضور رئیس جمهور و هیئت دولت اخیرا افتتاح شده است، تامین می‌شود.

معاون توسعه روستایی و عشایر کشور در خصوص چگونگی ارائه تسهیلات به عشایر گفت: تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و از طریق وزارت نیرو در اختیار خانوار‌های عشایر قرار می‌گیرد و تضمین تسهیلات همان تضمین خریدی است که از محل تولید برق این خانوار‌ها به وزارت نیرو انجام می‌شود.

او گفت: علاوه بر تولید بخشی از برق این پنل‌ها که برای مصرف چادر‌های عشایر، مازاد آن توسط وزارت خریداری می‌شود.

مدني گفت: با توجه به اینکه پنل‌های خورشیدی حدود ۲۰ سال قابل بهره برداری هستند و بعد پایان اقساط تسهیلات که ۷ سال است و برای معیشت متناسب عشایر، ۱۳ سال باقی مانده را وزارت نیرو برق تولیدی آن‌ها زا با نرخی که هر ساله اعلام می‌شود خریداری می‌کند.

حمل‌ و نصب آسان از مهمترین مزیت‌های پنل‌هاي خورشيدي است و آنها قابلیت شارژ موبایل، چراغ قوه و روشنایی ۴ رشته لامپ توسط یک باتری به انضمام قابلیت استفاده از کره گیر را هم دارد.
کد مطلب: 36437
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *