جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۸

"تهاتر" می‌تواند زمینه ساز افزایش فروش خرما باشد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه مشکل امروز خرمای باکیفیت استان بوشهر قیمت پائین خرما است، گفت: تهاتر می‌تواند زمینه ساز افزایش فروش خرما باشد.
"تهاتر" می‌تواند زمینه ساز افزایش فروش خرما باشد
به گزارش توليد ايرانی؛      نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه مشکل امروز خرمای باکیفیت استان بوشهر قیمت پائین خرما است، گفت: تهاتر می‌تواند زمینه ساز افزایش فروش خرما باشد.
ابراهیم رضایی روز پنجشنبه در نشست میز ملی خرما در دشتستان با خیرمقدم به مهمانان و تقدیر از بانیان این برنامه اظهار کرد: همه ظرفیت های استان برای برگزاری این نشست بسیج شده است.
وی با بیان اینکه مشکل امروز خرمای باکیفیت استان بوشهر قیمت پائین خرما است، افزود: در دو سال گذشته به‌خاطر قیمت پایین فشار زیادی به نخل‌داران وارد شد. قیمت پائین خرید خرما از کشاورز و قیمت بالای خرما در زمان فروش برای مصرف‌کنندگان صحیح نیست و امیدواریم اتفاقات قبل تکرار نشود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حذف دلالان از چرخه تولید تا مصرف خرما باید اقدامات اساسی صورت گیرد، تصریح کرد: در داخل و خارج کشور باید تقاضا را افزایش دهیم لذا باید به دنبال بازارهای جدید در داخل و خارج کشور باشیم.
رضایی اضافه کرد: خرید تضمینی و توافقی راه حل مهم دیگری است و پیش از این نشست با مسئولان جهاد کشاورزی و دیگر نهادهای مربوطه صحبت‌های خوبی در این زمینه داشتیم و امیدواریم که اتفاقات خوبی درا ین زمینه شاهد باشیم. 
وی با اشاره به نشست‌های خود با کشاورزان، تصریح کرد: ورود دولت به عرضه خرید تضمینی و ورود به‌موقع خریداران، معرفی خرمای کبکاب و تبدیل آن به برند بین‌المللی، یافتن بازارهای جدید برای خرمای ایران، افزایش قیمت خرما و ارائه تسهیلات لازم به کشاورزان و فعالان این عرصه از عمده‌ترین مطالبات نخل‌داران است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش ظرفیت سردخانه‌ای برای ذخیره‌سازی خرما شد و بیان کرد: تهاتر خرما از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند زمینه ساز افزایش فروش خرما باشد.
رضایی افزود: می‌توانیم با برخی کشورها تفاهم کنیم و خرما را صادر کنیم و محصولات مورد نیاز کشور را وارد کنیم و این آمادگی در استان بوشهر و در بین فعالان حوزه خرما وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: دور این میز جمع شده‌ایم که فکری به حال کشاورزان کنیم. چشم کشاورازن به این میز است و این می‌طلبد که مسئولان در سطح ملی نگاه خاصی به این حوزه داشته باشد.
کد مطلب: 36414
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *