يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
۰
سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۰

فعالیت آسانسورهای فاقد گواهینامه استاندارد ممنوع است

رییس اداره استاندارد شمال خوزستان با اشاره به اجباری بودن استاندارد آسانسور گفت: فعالیت آسانسورهای فاقد گواهینامه استاندارد ممنوع است.
فعالیت آسانسورهای فاقد گواهینامه استاندارد ممنوع است
به گزارش توليد ايرانی ؛        علی رشیدوند اظهار کرد: کلیه آسانسورهای نصب شده در اماکن عمومی و مجتمع‌های مسکونی شخصی، جهت فعالیت باید دارای گواهینامه استاندارد باشند بنابراین فعالیت آن‌ها بدون داشتن گواهینامه استاندارد ممنوع است.

وی افزود: به منظور اخذ گواهینامه تائیدیه ایمنی آسانسورها، لازم است آسانسورها توسط شرکت‌های معتبر طراحی و مونتاژ آسانسور که دارای مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هستند در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ثبت نام شوند و پس از بازرسی و رفع نواقص احتمالی، گواهینامه تائیدیه ایمنی آسانسور با اعتبار یک ساله صادر خواهد شد.

رییس اداره استاندارد شمال خوزستان با بیان اینکه گواهینامه‌های تاییدیه ایمنی آسانسور به دو دسته گواهینامه بازرسی اولیه و ادواری تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به عملکرد و کاربرد آسانسورها، انجام سرویس‌های ماهانه و بازرسی‌های ادواری سالانه الزامی است.

رشیدوند ادامه داد: پس از نصب آسانسورها و صدور گواهینامه بازرسی آسانسور با اعتبار یک ساله، بهره برداران آسانسور باید جهت سرویس و نگهداری آسانسورهای خود با شرکت‌های دارای پروانه معتبر طراحی و مونتاژ آسانسور قرارداد منعقد کرده و در زمان اتمام اعتبار گواهینامه‌ها، نسبت به بازرسی ادواری آسانسورهای خود اقدام و گواهینامه ایمنی دریافت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل استاندارد خوزستان، وی تاکید کرد: درغیر این صورت در هنگام وقوع حادثه شرکت بیمه گر عهده دار جبران خسارت و زیان وارده نبوده و مسئولیت هرگونه حوادث ناشی از عدم استاندارد سازی آسانسور، متوجه مدیر ساختمان یا بهره‌بردار خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه صدور پایان کار در شهرداری‌ها منوط به ارائه گواهینامه ایمنی آسانسور از سوی مالکین و تائیدیه اداره استاندارد است، گفت: مردم می‌توانند صحت گواهینامه استاندارد آسانسور را از طریق ارسال کد رهگیری ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ استعلام کنند و در صورت عدم اعتبار گواهینامه، مراتب را جهت پیگیری به اداره استاندارد شمال خوزستان اطلاع دهند.
کد مطلب: 36253
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *