شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۰

تولید ۸ قلم داروی دامپزشکی در انحصار استان سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: به همت متخصصان بومی هم اکنون هشت قلم از داروهای دامی کشور به صورت انحصاری در این استان تولید و توزیع می شود.
تولید ۸ قلم داروی دامپزشکی در انحصار استان سمنان
توليد ايرانی: محمد سعیدی ضمن بیان اینکه هشت قلم داروی موردنیاز دام کشور انحصاراً در استان سمنان تولید می‌شود، تأکید کرد: بیش از ۴۰ درصد داروهای دامی کشور در استان تولید می‌شود که این امر نشان‌دهنده ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوب سمنان در حوزه درمان و بهداشت دامی است.

وی سمنان را قطب داروسازی دامی کشور دانست و با تأکید بر ضرورت برند سازی در حوزه تولید ات دامی، افزود: داروهایی که در شرکت‌ها و کارخانه‌های دارویی استان سمنان تولید می‌شود قابلیت رقابت با داروهای وارداتی خارجی رادارند و ازلحاظ کیفی خوشبختانه شاهد تولید ات خوبی در استان هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در ادامه بیان کرد: عراق، افغانستان، آسیای میانه مشتری‌های داروهای تولید ی استان در حوزه دامپزشکی هستند و امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته تعداد این کشورها افزایش یابد.

سعیدی از فعالیت ۱۵شرکت داروسازی در حوزه دام در سطح استان سمنان خبر داد و تأکید کرد: پروانه تولید ۲۰۰ قلم داروی دامی باهدف جلوگیری از واردات داروی دامی در سطح استان صادرشده که می‌تواند صرفه‌جویی ارزی خوبی را برای ایران اسلامی به همراه داشته باشد.
کد مطلب: 3618
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *