سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰

فرش "ایرانی" کالای بی رقیب در دنیا

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در حوزه پوشاک،کیف و کفش امکان نداشته تا به حال خارجی خریده باشم،در حوزه لوازم خانگی نیز اکثرا از نوع ایرانی استفاده می کنم و همیشه به استفاده از کالای ایرانی معتقد بوده ام.
فرش "ایرانی" کالای بی رقیب در دنیا
به گزارش توليد ايرانی؛ حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص نامگذاری سال جدید تحت عنوان "حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: برای حمایت از کالای ایرانی باید بتوانیم هزینه های تولید ی را پایین بیاوریم که مستلزم این است که باید همه مجموعه حاکمیت وارد شوند تا هزینه های تولید را پایین بیاورند و کیفیت را بالا ببرند.

نماینده مردم رزن در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که از چه کالا یا محصول ایرانی استفاده می کنید؟ گفت: در حوزه پوشاک،کیف و کفش امکان نداشته تا به حال خارجی خریده باشم،در حوزه لوازم خانگی نیز اکثرا از نوع ایرانی استفاده می کنم و همیشه به استفاده از کالای ایرانی معتقد بوده ام.
وی در خصوص معرفی یک کالای ایرانی خوب به مردم گفت: هیچ یک از فرش های دنیا قدرت رقابت با فرش ایرانی را ندارند همچنین بهترین صنایع دستی دنیا را داریم که هیچ کشوری قدرت رقابت با صنایع دستی ایرانی را ندارد.

وی افزود: برای اینکه هزینه تولید در کشور پایین بیایید و کیفیت بالا برود باید اصلاحاتی در وضعیت مالیاتی کشور انجام گیرد، سیستم مالیاتی کشور باید طوری تنظیم شود که به تولید کنند فشار وارد نشود همچنین ساختار بانکی کشور نیز باید اصلاح شود تا بهره بانکی پایین بیاد چرا که با بهره بانکی بالا تولید کنندگان نمی توانند مشکل مالی خود را حل کنند.

نماینده مردم رزن با بیان اینکه جهت حمایت از کالای ایرانی باید وضعیت بازار اصلاح شود،گفت: دولت باید از واردات کالاهایی که امکان تولید شان در داخل وجود دارد جلوگیری کند چراکه تولیدکننده گان داخلی هم بتوانند بازار داخلی خوبی برای فروش داشته باشند.

لطفی با تاکید بر نقش مهم مردم در حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: مردم را باید تشویق کنیم به خرید کالای ایرانی و تولید کننده ها نیز باید وضعیتی را به وجود بیاورند که مردم رغبت به خرید کالای ایرانی پیدا کنند یعنی کالای با کیفیت تولید کنند که مردم از خرید کالای های خارجی خودداری کنند.
کد مطلب: 3617
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *