پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۱

شمارش معکوس آبرسانی به گرگان / تسریع در تکمیل حفر ۷۶ حلقه چاه عمیق

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان، گفت: با اتمام عملیات حفر ۷۶ حلقه چاه عمیق در آینده ‌ای نزدیک، پروژه اضطراری آبرسانی به شهر گرگان به اتمام رسیده و عملیات اجرای طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت آغاز می شود.
شمارش معکوس آبرسانی به گرگان / تسریع در تکمیل حفر ۷۶ حلقه چاه عمیق
به گزارش توليد ايرانی ؛         سیدمحسن حسینی، بعدازظهر امروز و در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های اضطراری و کوتاه مدت آبرسانی به شهر گرگان، اظهار کرد: سیمای کلی آبرسانی به مرکز استان گلستان، با اجرای پروژه‌های مختلف به سه شکل اضطراری، کوتاه مدت و بلند مدت در حال اجرا می باشد که در صورت تکمیل، مشکلات موجود در این حوزه مرتفع می شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گلستان، با بیان اینکه برنامه‌های اضطراری، باید در سال ۱۳۹۵ به اتمام می رسید، ادامه داد: در همین راستا، باید عملیات حفر ۷۶ حلقه چاه، احداث ۱۲۰ هزار مترمکعب مخزن و لوله گذاری به طول ۱۸۵ کیلومتر محقق می شد که متاسفانه تاکنون به طول انجامیده است.
وی با تاکید بر اینکه تا ابتدای سال ۱۴۰۰ از ۷۶ حلقه چاه مدنظر، تعداد ۶۶ حلقه چاه حفر شد، خاطر نشان کرد: از این تعداد چاه حفر شده، ۶۲ حلقه چاه تجهیز و وارد مدار بهره‌برداری شد.

حسینی، با اشاره با اینکه تا ۱۰ مرداد ۱۴۰۱، پنج حلقه چاه دیگر نیز وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد، تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۴۷ هزار مترمکعب آب وارد مدار بهره‌برداری شد و این رقم از سال ۱۴۰۰ تا به امروز به رقم ۶۹ هزار مکعب افزایش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه برای کل استان گلستان در سال ۱۴۰۱ اعتبار ۴ هزار میلیارد ریالی که ۲ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست جمهوری و ۲ هزار میلیارد ریال از اعتبارات استانی می باشد، پیش بینی شده است، افزود: از این رقم، مبلغی معادل ۳۶۰ میلیارد ریال سهم شهر گرگان می باشد.

رئیس هیئت مدیره آب منطقه‌ای گلستان، با بیان اینکه هزینه حفر هر چاه بین ۵۰ میلیارد ریال تا ۷۰ میلیارد ریال متغیر است، یادآور شد: نوع چاه های حفر شده از نوع چاه‌های عمیق می باشند که بین ۳۰ متر تا ۲۵۰ متر عمق دارند و در صورت تکمیل، اهداف اضطراری تامین آب شهر گرگان را محقق می کند.

وی با اشاره به اینکه در اهداف کوتاه مدت، بهره برداری از آب‌های سطحی با استفاده از توان سدها و در اهداف بلند مدت، اجرای طرح شیرین سازی آب دریا مدنظر می باشد، توضیح داد: بیش از ۹۰ درصد تامین آب شهر گرکان از آب‌های زیر زمینی می باشد که جمعیتی در حدود ۴۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نفر را سیراب می کند.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنان خود به عدم قطعی برق در تابستان سالجاری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه عدم قطعی برق سبب شده است تا هیچ چاه آبی از مدار خارج نشود و خوشبختانه در سالجاری نسبت به سال گذشته قطعی آب تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، خبرنگاران حاضر از طرح های تکمیل شده و یا در دست اجرای شرکت آب منطقه‌ای گلستان، از جمله مخزن گرمابدشت، سد کوثر، عملیات حفر چاه تقاطع نومل و چاه شصت کلا بازدید کردند و با توضیحات کارشناسان این شرکت، در جریان میزان پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفتند.
کد مطلب: 36161
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *