جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۰

توسعه بازار و نمایش ۱۰۰ محصول ایران‌ساخت در ازبکستان

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس هیاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی عازم ازبکستان شد تا تعاملات و تبادلات علمی و فناورانه میان دو کشور افزایش یابد.
توسعه بازار و نمایش ۱۰۰ محصول ایران‌ساخت در ازبکستان
به گزارش توليد ايرانی؛         توسعه صادرات و توجه به همکاری‌های تجاری با ازبکستان و اوراسیا یکی از اهدافی است که در سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و ۴۰ شرکت دانش بنیان و خلاق ایرانی به این کشور دنبال می‌شود. 
در این سفر ۴۰ شرکت دانش بنیان و خلاق در حوزه‌های فناورانه‌ای چون کشاورزی، دامداری و سلامت معاون علمی و فناوری رییس جمهوری را همراهی می‌کنند تا با حضور در نشست‌های تخصصی با ۱۵۰ شرکت متناظر ازبکستانی، بازار و تعاملات فناورانه خود را در این منطقه توسعه دهند.
برگزاری نمایشگاهی از ۱۰۰ محصول ایران‌ساخت از ۸۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق ایرانی در کشور ازبکستان از برنامه‌های این رویداد است، ضمن آنکه معاون علمی در این سفر با حضور و سخنرانی در فروم علم و نوآوری ایران و ازبکستان در حضور وزیر توسعه و نوآوری، شرکت‌های فناور و بازرگانان ازبکستانی درباره وضعیت علمی و فناورانه ایران گزارشی ارائه خواهد کرد تا بازار محصولات ایرانی در این کشور رونق گیرد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، برگزاری نشست‌های تخصصی آشنایی شرکت‌های ایرانی با ضوابط، قوانین و مقررات ازبکستان در حوزه ثبت و پیگیری کارهای مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حوزه سلامت و کشاورزی و کارگاه آموزشی تجارت با ازبکستان از دیگر برنامه‌هایی است که در این سفر مدنظر است.

این سفر به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فرصت مناسبی می‌دهد تا محصولات و توانمندی‌های دانشی و تخصصی خود را به فناوران ازبکستانی معرفی کنند و بازار خود را در پرجمعیت‌ترین کشور آسیای مرکزی و همجوار با جاده ابریشم توسعه دهند و گامی بزرگ برای ورود به بازار جهانی بردارند.
 
کد مطلب: 36148
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *