شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۴

فروشگاه‌هایی که مشتریان را مجبور به خرید لوازم خانگی کنند، پروانه کسب ندارند

رئيس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: فروشگاه‌هایی که مشتریان خود را مجبور به خرید دیگر اقلام لوازم خانگی در ازای خرید یخچال و ماشین لباسشویی می‌کنند، پروانه کسب ندارند.
فروشگاه‌هایی که مشتریان را مجبور به خرید لوازم خانگی کنند، پروانه کسب ندارند
به گزارش توليد ايرانی ؛      اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به نابسامانی لوازم خانگی گفت: مطمئن باشید تمام فروشگاه‌هایی که مشتریان خود را مجبور به خرید دیگر اقلام لوازم خانگی در ازای خرید یخچال و ماشین لباسشویی می‌کنند، جواز کسب ندارند. 
 
وی افزود: بيشتر کسبه و توزیع‌کنندگان به دليل آنکه مغازه‌ها معمولاً ۲۰ تا ۵۰ متری است امکان عرضه همه اقلام لوازم خانگی را به طور یکجا ندارند و اگر فروشگاهی چنین محدویتی برای مشتریان قائل می‌شود قطعاً تولید‌کننده است و با این اقدام در پی منفعت طلبی هستند.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بيان کرد: فروشگاه‌های بزرگ که در دست تولید‌کننده‌های بزرگ است به دو صورت نقد یا اقساط فروش دارند که تکلیفش مشخص است، اما اگر مشتری با کارت خرید به فروشگاهی خاص مراجعه می‌کند فقط می‌تواند از آن فروشگاه خرید کند.

پازوکی با بيان اينکه تولید‌کنندگان حق ندارند برای عرضه محصولات‌شان فروشگاه داشته باشند، گفت: تولید‌کننده‌ها به تعاونی‌ها کالا می‌دهند و به توزیع‌کننده‌های سطح بازار که کالا را به صورت نقدی می‌خواهد کالا نمی‌دهند، چون از فروش قسطی سود بیشتری می‌برند. یا به‌صورت لیزینگ، کالا را ۱۵ درصد بالاتر می‌فروشد و از سوی دیگر از بانک و مصرف‌کننده هم سود دریافت می‌کند. 

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بيان کرد: دولت باید برای کاهش قیمت لوازم خانگی مواد اولیه را به قیمت پایه به تولید‌کننده دهد و قیمت تمام شده کالا را با احتساب تمام هزینه‌ها و کارگر و ... اعلام کند.
کد مطلب: 35890
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *