پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۲

آشفتگی بازار گوشت با نوسان قیمت دلار

یک مقام مسئول نوسان قیمت دلار ،سودجویی دلالان و رشد قاچاق دام زنده را در آشفتگی و نوسان بازار گوشت موثر دانست.
آشفتگی بازار گوشت با نوسان قیمت دلار
توليد ايرانی: حسن شکوهی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستان ری از افزایش قیمت گوشت گوسفندی طی هفته های اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 50 تا 51 هزار تومان به مغازه داران و 54 تا 55 هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

وی افزود: نوسان قیمت دلار ،سودجویی دلالان و رشد قاچاق دام زنده  از جمله عواملی است که در آشفتگی و نوسان بازار گوشت طی روزهای اخیر تاثیر بسزایی داشته است.

شکوهی با اشاره به اینکه نرخ گوشت همانند دلار غیر قابل پیش بینی است،بیان کرد: با توجه به آنکه شرایط، روز به روز بدتر می شود ، با ادامه این روند تصور ما این است که افزایش قیمت در بازار ادامه یابد به همین علت خواستار برخورد با قاچاق دام زنده هستیم.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستان ری نرخ هر کیلو  دام زنده سبک را 24 هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به نزدیکی عید قربان نگرانی هایی مبنی بر افزایش قیمت در بازار وجود دارد به همین علت باید از قاچاق دام و سودجویی دلالان جلوگیری شود چرا که ادامه نوسانات بازار موجب شده تا مصرف کنندگان توان خرید یک کیلو گوشت را نداشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: از مسئولان ذی ربط تقاضا داریم میزان واردات گوشت از ارمنستان و استرالیا را افزایش دهند و یا اقدام به واردات دام زنده کنند تا نوسان خاصی در عید قربان رخ ندهد چرا که نمی توان جلوی واسطه ها و سودجویی دلالان در بازار را گرفت.
کد مطلب: 3507
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *