جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۶

مرغ ۱۰ هزار تومان را رد کرد

با توجه به اینکه قیمت مرغ مرز ۱۰ هزار تومان را رد کرده است از امروز توزیع مرغ یخ زده در راستای کاهش قیمت آغاز شده است.
مرغ ۱۰ هزار تومان را رد کرد
توليد ايرانی: در بازار عرضه نیازهای خانوار گوشت مرغ با نوسانات قیمتی مواجه شده به طوری که حتی توزیع کنندگان و فروشنده های جزء این کالای ضروری مصرفی نیز با سود اندک و کم نسبت به نرخ تضمینی و بهای تمام شده اقدام به فروش کالای خود می کنند.

نوسانات قیمت گوشت مرغ، نارضایتی مردم از افزایش این کالا و فشار مالی بالای تولید کنندگان مرغ گوشتی موضوعاتی است که امروز در هر محفلی بحث آن داغ بوده و باعث حذف شدن این ماده غذایی از سفره بسیاری از مردم شده است.

نبود ثبات در قیمت، گرانفروشی و نظارت نداشتن برخی دستگاه‌های مربوطه در توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم همواره موجب آزردن همشهریانی شده است که می خواهند خریدی در کالاهای اساسی داشته باشند.

«علی.ع» یکی از همشهریانی است که در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، از قیمت بالای گوشت مرغ گلایه می کند، وی می گوید: صبح امروز که برای خرید مرغ به مرغ فروشی محل مراجعه کردم با قیمت بالای مرغ مواجه شدم به گونه ای که از عصر دیروئز تا صبح امروز بیش از یک هزار تومان افزایش قیمت در را شاهد بودم و باتوجه به قیمت بالا قادر به خرید نشده و دست دخالی به منزل بازگشتم.

وی، اظهار می کند: هر روز شاهد بی ثباتی درقیمت کالاها هستیم ومتاسفانه علی رغم اینکه دولت ادعا دارد که تورم کاهش یافته و کالاها ارزان می شود  اما همچنان شاهدگرانی درکالاهایی همچون گوشت و مرغ وتخم مرغ ولبنیات در بازار هستیم لذا مسئولان باید به فکر نظارت بر بازار و مقابله با بی ثباتی‌های موجود باشند.

این شهروند ادامه می دهد: اگر این طور پیش برود و هر روز شاهد افزایش قیمت های خوراکی باشیم باید بنشینیم و تماشا کنیم چون نمی توانیم خرید کنیم !برخی کالاها در بازار گران شده است و برخی دیگر نیز در بازار گرانفروشی می کنند البته برخی از کالاها نیز به دست دولت گران شده و برخی دیگر، در سایه غفلت مسئولان، تغییرات قیمتی داشته است.
وی، ابراز می کند: بی شک مواد غذایی از مهم ترین نیاز های مردم محسوب می شوند به گونه ای که هر فردی باید نیازهای غذایی منزل خود را تامین کند اما آیا قشر متوسط به پایین جامعه در این شرایط بحرانی قادر به تامین مرغ با قیمت ۱۰ هزار تومان خواهد بود؟
علی، تاکید می کند: باید هر چه زودتر مسئولان در راستای کاهش قیمت مرغ و مواد غذایی چاره ای بیاندیشند چراکه دخل مردم با خرج آنان همخوانی نداشته و فشارهای قابل توجهی را تحمل می کنند.
باتوجه به گفته های این شهروند خبرنگار اروم نیوز در راستای اطلاع از اقدامات انجام گرفته در راستای کاهش قیمت مرغ در بازار به سراغ اداره امور پشتیبانی جهاد کشاورزی رفت که مسئول فروش امور پشتیبانی جهاد کشاورزی می گوید: امروز در بازار قیمت ۱۰ هزار تومان برای هر کیلو مرغ مطرح است که درماه های اخیر این قیمت مرغ بی سابقه بوده است.
* آغاز توزیع مرغ یخ زده
وی، علت افزایش قیمت مرغ را کاهش جوجه ریزی در مرغداری ها عنوان کرده و اظهار می کند: در حال حاضر ۱۰۰ تن مرغ یخ زده در انبار وجود دارد که بنا به درخواست فروشگاه های سرتاسر استان از امروز توزیع در راستای کاهش قیمت آغاز می شود.
حبیب حسین پور، ابراز می کند: قیمت هر کیلو مرغ یخ زده توزیعی در بازار ۶ هزار و ۷۵۰ تومان است که امیدواریم در روزهای آتی تاثیر خود در راستای کاهش قیمت را نشان دهد.
وی، تاکید می کند: البته نظارت های لازم در بازار توسط نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی انجام شده و با متخلفان و گرانفروشان برخورد می شود.
* مرغداری ها در آستانه ورشکستگی
علی سواری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز ضمکن گلایه از شرایط اقتصادی موجود و حاکم بر جامعه می گوید: امروز همه خبر از گران بدن قیمت مرغ می دهند اما کسی نمی داند همین مرغ با این قیمت امروز برای کمرغدار ضرر ده است چرا که قیمت نهاده ها دوبرابر شده و بیشتر آنان وارداتی هستند.
وی، ادامه می دهد: افزایش بی رویه قیمت نهاده ها، دارو و ویتامین ها که اکثرا وارداتی هستند و البته سو استفاده تولیدکنندگان داخلی از وضع و شرایط حاضر باعث خارج از مدار رفتن بسیاری از مرغداران شده است.
* توزیع نهاده های مرغداری با ارزآزاد
این مرغدار، ابراز می کند: قیمت ها معقول نبوده وقیمت تمام شده مرغ تولیدی بسیار بالاتر از مبلغ فروش آن است دولتمردان در این راستا توجه مافی داشته باشند و چاره ای بیاندیشند چرا که تولید کننده توان ضرر و زیان ندارد و ادامه این روند ضرر ها آسیب های قابل توجهی خواهد داشت.
هرچند تولید کنندگان مرغ گوشتی به نوعی در تامین هزینه های خود نیازمند منابع مالی فراوانی هستند و به اجبار با بالا رفتن هزینه تولید و خدمات به نوعی باید در عرضه محصولات خود قیمت تمام شده را افزایش دهند اما دولت باید در راستای حمایت از بخش تولید کننده با ارایه تسهیلات، وام کم بهره و فراهم کردن ملزومات با قیمت معقول برای کمک به بخش تولید در راستای حمایت از مصرف کنندگان انجام داده و در مواقع خاص، زمانی که قیمت ها با نوسانات همراه می شوند، اقدامات ویژه ای را با تقویت نظام کنترل و سیستم نظارتی مربوط جهت حل مشکلات و فراهم کردن تعادل قیمت در بازار به عمل آورد.
 
کد مطلب: 3474
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *