شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
۰
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۷

خرید ۷۵۵ تن دانه روغنی کلزا در میاندوآب

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تا کنون بیش از ۳۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان منطقه در این شهرستان خریداری شده است.
خرید ۷۵۵ تن دانه روغنی کلزا در میاندوآب
به گزارش توليد ايرانی علی دیانتی اظهار کرد: امسال در بیش از ۲۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان میاندوآب گندم و در بیش از پنج هزار هکتار نیز جو کشت شده است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: بر اساس پیش بینی کارشناسان و با توجه به سطح زیر کشت غلات در شهرستان، پیش بینی می شود ۷۵ هزار تن گندم و ۱۵ هزار تن جو در مزارع شهرستان تولید شود که علی رغم کاهش سطح زیر کشت محصول، نسبت به سال گذشته افزایش تولید خواهیم داشت.

وی گفت: میاندوآب در سال زراعی ۹۶-۹۵ با برداشت ۷۲ هزار تن گندم از ۲۹ هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت این محصول، مقام دوم استانی را در این خصوص به خود اختصاص داد.

دیانتی تصریح کرد: در کنار تولید گندم و جو با تلاش کارشناسان این مدیریت در راستای توسعه و ترویج کشت دانه های روغنی و مساعدت و همکاری کشاورزان منطقه، ۲۷۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان نیز به کشت محصول کلزا اختصاص یافته است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به افزایش ۲/۵ برابری خرید کلزا در این شهرستان، اظهار کرد: خرید تضمینی کلزا به قیمت ۲۸ هزار و ۶۶۵ رریال، که از اواخر خرداد ماه، در این شهرستان آغاز و اواخر تیر ماه نیز به اتمام رسیده و بیش از ۷۵۵ تن دانه روغنی کلزا توسط مرکز خرید از کلزاکاران خریداری شده است.

وی افزود: پنج مرکز خرید نیز نیز محصول گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را خریداری می کنند که خرید تضمینی گندم به قیمت ۱۳هزار ریال از نیمه اول تیر ماه آغاز شده و تا کنون بیش از ۳۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان منطقه در این شهرستان خریداری شده است.
کد مطلب: 3466
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *