جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۷

برداشت محصول «سیر» از اراضی کشاورزی چالدران

برداشت سیر از اراضی کشاورزی شهرستان چالدران آغاز شد.
برداشت محصول «سیر» از اراضی کشاورزی چالدران
توليد ايرانی: کشاورزان این شهرستان کشت این محصول با ارزش را در پاییز سال گذشته انجام داده بودند و این روزها بعد از انجام تلاش چند ماهه برداشت آن را آغاز کردند.
در حال حاضر نزدیک به ۴۰ نفر بهره بردار در اراضی کشاورزی این شهرستان مشغول تولید این محصول با ارزش هستند.

جلالی مدیر جهاد کشاورزی چالدران در گفت و گو با اروم نیوز گفت : در راستای برنامه تنوع کشت محصولات کشاورزی در سطح شهرستان چالدران بر اساس ارائه آموزشهای لازم به کشاورزان منطقه امسال در سطح ۶۰ هکتار سیر در این شهرستان کشت شده است که از هر هکتار انتظار می رود به صورت خشک ۱۰ تن سیر برداشت شود.

حسن جلالی خاطر نشان کرد : ارقام سیر کشت شده در این شهرستان به لحاظ ارگانیگ بودن و داشتن کیفیت بالا از لحاظ طعم دارای مشتریان فراوانی می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی چالدران تصریح کرد:  امسال در جهت حمایت از سیر کاران شهرستان چالدران از محل صندوق توسعه روستایی و عشایر ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت کردیم.

وی  افزود: محصول سیر به دلیل داشتن ویامین c کلسیم ، آهن و منیزیم یک گیاه دارویی موثر در بیماریهای همچون فشار خون ، بیماریهای قلبی ، کاهش کلسترول خون و درمان بیماریهای دستگاه گوارشی می باشد.

جلالی ادامه داد: امسال بر اساس پیش بینی های به عمل آمده بیش از ۶۰۰ تن محصول سیر از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت خواهد شد.
کد مطلب: 3418
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *