دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۴

صفری ملک میان: نظام مسائل کشور را با برنامه ریزی مدون و صحیح می توان از بلاتکلیفی درآورد

نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: نظام مسائل کشور را با برنامه ریزی مدون و صحیح می توان از بلاتکلیفی درآورد و مادامی که تنظیمات سیاست و مدیریت در خط مشی گذاری مغایر با علم و دانش صورت پذیرد، نتیجه ای نخواهد داشت.
صفری ملک میان: نظام مسائل کشور را با برنامه ریزی مدون و صحیح می توان از بلاتکلیفی درآورد
به گزارش توليد ايرانی؛         حجت الاسلام محمد صفری ملک میان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خدا را شاکریم که در راس قوه مجریه مردی پاکدست، پرتلاش و دغدغه مند نسبت به حل مشکلات مردم به طور شبانه روزی مجاهدت می کند و از ایشان به جهت روحیه جهادی و رویکرد محرومیت زدایی سپاسگزاری می کنم، اما این به آن معنا نیست که از نواقص موجود غافل باشیم و متذکر نشویم.

وی با بیان اینکه نظام مسائل کشور را با برنامه ریزی مدون و صحیح می توان از بلاتکلیفی درآورد، تصریح کرد: مادامی که تنظیمات سیاست و مدیریت به عنوان دو عنصر کلیدی در خط مشی گذاری مغایر با علم و دانش صورت پذیرد، نتیجه ای نخواهد داشت.

یعنی اگر سیاست های تنظیمی مبتنی بر اصول علمی نباشد و یا مدیران انتصابی و انتخابی بر اساس شاخص های علمی انتصاب و انتخاب نشوند، حتی اگر تولید بر پایه دانش هم باشد مرغدار جوجه یک روزه را معدوم نمی کند، کشاورز سیب زمینی را معدوم نمی کند، دامدار دام مولدش را نمی فروشد، شالیکار زمینش را به زمینخوار نخواهد فروخت و گوجه فرنگی 30 هزار تومان نخواهد شد.

نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خاطرنشان کرد: آنچه رهبر انقلاب طی دو دهه اخیر در راستای هدف گذاری برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی به عنوان راهبرد از نگاه دانش بنیان صحبت می کند، تنها راه گذار از وضع موجود به وضع مطلوب می باشد که شمول آنها در همه شئون مختلف سیاست گذاری و حکمرانی جاری است.

صفری با اشاره به عدم کنترل بازار خودرو اظهار کرد: عدم کنترل این بازار در قیمت، کیفیت، کمیت و تولید و خدمات پس از آن نشان از عدم کفایت مسئولین و وجود مافیای قدرت و ثروت می باشد و راه علاج آن در دست دولت است و لاغیر.

وی افزود: موج افزایش قیمت افسار گسیخته تمامی کالاها از زمان شروع به کار دولت و به خصوص در ماه های اخیر شدت پیدا کرده است، موجب نگرانی ملت شریف شده و عدم ترسیم آینده روشن ریشه در نوع مدیریت و حکمرانی کارگزاران دارد.

نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ضعف اینترنت را نشان دهنده ضعف مدیران دانست و بیان کرد: در حالی که مساله اینترنت جزء لاینفک و ضروری سبد مصرفی هر خانوار محسوب می شود که عدم توجه و اهتمام کافی به این مهم موجبات آسیب ها و خسارت های متعددی را برای مردم و کشور خواهد داشت. شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت ارتباطات چرا نسبت به این مساله منفعلانه عمل می کنند؟

صفری در ادامه در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه خطاب به وزیر کشور گفت: گیلان از بوی تعفن زباله نمی تواند نفس بکشد. از شیرابه زباله ها همه چیز رنگ سرطان به خود گرفته است و علیرغم تاکیدات مکرر رئیس جمهور چرا با وجود 8 ماه از شروع به کار دولت، هیچ نشانی از برنامه های شما وجود ندارد؟ نجابت گیلانی ها بلای جان آنها شده است. عدم برنامه توسط مسئولان استانی، عدم توجه پایتخت نشینان مسئول و عدم فرهنگ سازی سه عامل اصلی بلاتکلیفی پسماند می باشد که اینجا جای نگاه دانش بنیان دانشجویان و دانشمندان ما خالی است.

وی همچنین وزیر راه و شهرسازی را مورد خطاب قرار داد و گفت: آیا خبر از جاده و شریان های اصلی وزارت راه دارید؟ آیا خبر از تجهیزات راهداری استان دارید؟ جاده های حوزه انتخابیه جاده مرگ و شبیه مناطق جنگ زده شده اند. مشکلاتی است که حوزه های شهری دارند مشکلات زمین های حریم شهری داد مردم منطقه را درآورده و عدم تکلیف به موقع نقشه تفصیلی شهرها همه را بلاتکلیف کرده که جهت تسریع در آن دستور دهید.

نماینده مردم رودسر تذکری نیز به وزیر جهاد کشاورزی داد و از سیاست های غلط سازمان جهاد انتقاد کرد و گفت: سیاست غلط سازمان جهاد، عدم ارائه تسهیلات کافی به کشاورزان و عدم ورود وزارت جهاد کشاورزی به موضوع چای کمر چای کاران را شکسته و قیمت یک کیلو برگ سبز چای درجه یک مساوی با یک پفک نمکی است. آقای وزیر کشاورزی چای کار تک شغل است چرا زندگی آنها به بازی گرفته می شود و در جلسه تعرفه گذاری قیمت چای هیچ کدام از نمایندگان مناطق چای خیز حضور نداشتند.؟

صفری افزود: علیرغم تماس های مکرر اینجانب جهت حل مشکل صادرات کیوی و دستوران جنابعالی متاسفانه کشاورزان همه متضرر شدند که چه کسی جبران می کند؟
نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پایان تعیین تکلیف و ساماندهی نیروهای ناظرین خرید تضمینی چای را خواستار شد.
کد مطلب: 34110
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *