شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۲

ظرفیت تولید سه میلیون تن گوشت سفید در کشور

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در حال حاضرمیزان تولید گوشت قرمز در کشور 800 هزار تن است که چیزی حدود 900 هزار تن نیز میزان نیاز بازار داخلی است.
ظرفیت تولید سه میلیون تن گوشت سفید در کشور
توليد ايرانی: علی محمد شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به جلسه کمیسون کشاورزی مجلس در خصوص بررسی بازار گوشت قرمز که با حضور مدیران و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: هیچ نگرانی در خصوص تامین و کمبود گوشت قرمز در کشور وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضرمیزان تولید گوشت قرمز در کشور 800 هزار تن است که چیزی حدود 900 هزار تن نیز میزان نیاز بازار داخلی است، به عبارتی حدود 100هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز داخل از طریق واردات تامین می شود که این میزان 10درصد از کل نیاز ما به گوشت قرمز است در این زمنیه نیز قرار دادهای لازم با کشورهای مقصد بسته شده است و به هیچ عنوان جایی نگرانی وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: در زمینه تولید گوشت سفید نیز تولید ما درداخل کشور بیش از نیاز بازاراست و برنامه ریزی لازم را برای صادرات گوشت سفید داریم، ظرفیت گوشت سفید در داخل کشور درحال حاضر سه میلیون تن است ولی میزان تولید دو میلیون تن است یعنی یک میلیون تن ظرفیت داخلی ما فعال نیست که نیازمند برنامه ریزی لازم برای توسعه صادرات در این زمینه هستیم، کمیسیون کشاورزی مجلس در نظر دارد تا از طریق مشوق های صادراتی میزان صادرات گوشت سفید نیز افزایش پیدا کند.

شاعری تصریح کرد: ظرفیت تولید گوشت قرمزدر کشور نیز یک میلیون 400هزار تن است که اگر سرمایه گذاری لازم در این زمینه انجام شود به راحتی می توان تولید گوشت قرمز را تا 500هزار تن در کشور افزایش داد که نیازمند حمایت وزارت جهاد کشاورزی و دولت هستیم تا بتوانیم از وارد کننده گوشت قرمز به صادر کننده آن تبدیل شویم.

وی در پایان گفت: مجلس هرگونه آمادگی را برای حمایت از فعال کردن ظرفیت های موجود برای تولید گوشت قرمز در داخل کشور را دارد همچنین تسهیلات و جوایز صادراتی برای تولید کنندگان گوشت سفید، تخم مرغ و گوشت قرمزرا در اختیار تولیدکنندگان قراردهد.
کد مطلب: 3410
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *