پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
دوشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۲

نخستین محصول "دانش بنیان" جهاددانشگاهی گلستان تولید می شود

رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان با اشاره به ضرورت عملیاتی سازی فرمان رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال، گفت: جهاددانشگاهی گلستان امسال نخستین محصول دانش بنیان خود را تولید و ارائه خواهد کرد.
نخستین محصول "دانش بنیان" جهاددانشگاهی گلستان تولید می شود
به گزارش توليد ايرانی ؛       ابراهیم شهبازی با اشاره به فرارسیدن سال نو و ایام فرخنده نوروز، اظهار کرد: سال جدید باید در اندیشه و افکار ما نگاه و مسیری جدید برای رسیدن به اهداف مان ایجاد کند، نگاهی که همراه با عزم و اراده ای پولادین و توام با اتکال به خداوند منان و ادامه راه شهدای عزیزمان باشد.

وی با بیان اینکه نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب یک بار دیگر اهمیت توجه به فناوری و علوم دانش بنیان را بر همگان هویدا کرد، افزود: جهاد دانشگاهی بیش از چهار دهه است نگاه دانش بنیان را سرلوحه کار خود قرار داده و با همین تفکر است که توانسته در مرزهای دانش و فناوری حرکت کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان با اشاره به اینکه نام‌گداری سال‌های اخیر از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور جدی در جهاددانشگاهی نه در شعار بلکه در عمل پیگیری و اجرا گردیده، تصریح کرد: امسال به واسطه تاکیداتی که در حوزه اشتغال دانش‌بنیان از طرف ایشان شده است، وظیفه جهاددانشگاهی، این رویش اصیل انقلاب دوچندان شده است.

شهبازی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی در سالهای اخیر طلایه دار و پرچمدار، گفتمان‌سازی زنجیره ارزش و تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی بوده است، خاطرنشان کرد: صدها پروژه تحقیقاتی و عملیاتی دانش بنیان در حوزه تولید و اجرای موفق طرح مشاغل خانگی تنها نمونه های کوچکی در این حوزه هستند که در صورت اعتماد به این نهاد اصیل برآمده از بطن انقلاب اسلامی تسهیلگر تولید دانش‌بنیان و قطع وابستگی به خارج خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در استان گلستان از سال ۱۴۰۰ در کنار تمامی ظرفیت های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی خود به صورت عملیاتی در عرصه تولیدات دانش بنیان وارد شده است، تصریح کرد: به امید خدا و با عزم و اراده جهادگران جهاددانشگاهی استان گلستان و حمایت های استاندار و مسئولان استان امسال نخستین محصول دانش بنیان جهاددانشگاهی استان گلستان تولید خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان از راه اندازی واحد تولید اسانس داروهای گیاهی در دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی مستقر در منطقه بشویلی گالیکش خبر داد و گفت: به مدد الهی و همت همکاران عزیزم در ماههای اخیر موفق شدیم علاوه بر ایجاد مزرعه آموزشی و نمایشی گیاهان دارویی نخستین گلخانه تخصصی را نیز با موفقیت در این مجموعه راه اندازی کنیم.

شهبازی با تاکید بر واقعیت‌گرایی میدانی و نیازسنجی واقعی موانع تولید و موانع رفاه استان از همه مسئولین استانی درخواست کرد: در کنار همه اختلاف سلیقه‌هایی که وجود دارد هدف غایی همه ما آبادگری ایران اسلامی، حفظ و حراست از کیان انقلاب، بالا بردن رفاه مردم عزیز و ایجاد توسعه پایدار در میهمن سرافرازمان و استان گلستان می‌باشد که به حول قوه الهی و تاسی از ائمه اطهار علیهم السلام مطمئنا محقق خواهد شد.
کد مطلب: 33689
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *