پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
۰
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۴

سبد معیشتی برای نیازمندان تا آخر سال اختصاص می‌یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک سبد معیشتی برای نیازمندان تا آخر سال اختصاص می‌یابد.
سبد معیشتی برای نیازمندان تا آخر سال اختصاص می‌یابد
به گزارش توليد ايرانی؛         حجت‌الله عبدالملکی، در مورد حمایت از خانوارهای کم‌درآمد گفت:‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد کرده، یک سبد معیشتی در سال جاری برای نیازمندان اختصاص یابد، البته هنوز جمع‌بندی نهایی نشده و ما پیشنهاد کردیم و باید سازمان برنامه و بودجه و معاون اول رئیس‌جمهور به جمع‌بندی برسند، اما حتماً قبل از پایان سال این سبد معیشتی به افراد نیازمند اختصاص می‌یابد.

اعلام زمان حداقل دستمزد کارگران
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد تعیین حداقل مزد کارگران در سال آینده گفت: همان گونه که قبلاً هم گفتیم در شورای عالی کار، نمایندگان کارگران و کارفرمایان گفت‌وگو می‌کنند و نماینده دولت هم به خاطر این حضور دارد که تعادل ایجاد شود و حقی از کسی یا طرفی ضایع  نشود.

عبدالملکی این را هم گفت: شب گذشته در ستاد اقتصادی دولت با حضور رئیس‌جمهور گزارشی از روند مذاکرات شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد ارائه کردیم و این نکته را گفتیم که البته هنوز رقم دستمزد نهایی نشده و مذاکرات در جریان است. 

وزیر کار گفت: امیدواریم در جلسات آینده شورای عالی کار به سمت تعیین رقم حرکت کنیم و تمام تلاش بر این است که هفته آینده به جمع‌بندی برسیم و رقم اعلام می‌شود.
عبدالملکی در مورد حق مسکن کارگران گفت: حق مسکن کارگران هم در جلسه شورای عالی کار پیشنهاد می‌شود و بعد از تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده، این رقم به هیأت دولت ارائه و در هیأت دولت مصوب می‌شود.
کد مطلب: 33456
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *