جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
۰
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۱

تکلیف مجلس به وزارت کار برای راه اندازی سامانه اطلاعات بهره مندی ایرانیان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را مکلف به راه اندازی سامانه اطلاعات بهره مندی ایرانیان مشتمل بر اطلاعات زیرساخت های بهداشتی، آموزشی، حمل و نقل و انرژی در نواحی شهری و روستایی در سال ۱۴۰۱ کردند.
تکلیف مجلس به وزارت کار برای راه اندازی سامانه اطلاعات بهره مندی ایرانیان
به گزارش توليد ايرانی ؛       نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، پیشنهاد الحاقی روح الله نجابت به تبصره ۱۷ لایحه را بررسی کرده و در نهایت آن را به تصویب رساندند.

بر اساس این پیشنهاد الحاقی به تبصره ۱۷ لایحه:
۱. به منظور ساماندهی و کارآمدسازی سیاست های مرتبط با محرومیت زدایی و در راستای رفع تبعیض و ارتقای سطح مناطق کم تر توسعه یافته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است ظرف شش ماه از ابلاغ این قانون با همکاری سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و معاونت مناطق محروم و توسعه روستایی ریاست جمهوری و با بهره گیری از ظرفیت پایگاه  رفاه ایرانیان، اقدام به راه اندازی سامانه اطلاعات بهره مندی ایرانیان مشتمل بر اطلاعات زیرساخت های بهداشتی، آموزشی،حمل و نقل، آب و انرژی و سایر زیرساخت های اساسی به تفکیک کلیه آبادی های دارای سکنه و هریک از نواحی شهری نماید.

۲. کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲۹  قانون برنامه ششم توسعه موظف هستند داده ها و اطلاعات موردنیاز به منظور توسعه و تکمیل پایگاه اطلاعات بهره مندی ایرانیان را  حداکثر یک ماه پس از درخواست  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار پایگاه اطلاعات بهره مندی ایرانیان قرار دهند.

۳. کلیه دستگاه های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و قرارگاه های محرومیت زدایی نیروهای مسلح با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی مکلف هستند اطلاعات اقدامات صورت گرفته در راستای محرومیت زدایی را که شامل مکان و مشخصات طرح، میزان اعتبار اختصاص یافتهبه دستگاه مجری، میزان پیشرفت فیزیکی، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح و سایر اطلاعات تکمیلی را در سامانه اطلاعات بهره مندی ایرانیان ثبت نمایند. سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است اطلاعات مربوط به اقدامات صورت گرفته برای طرح های تامین اعتبار شده از محل دو سوم سه درصد حاصل از صادرات نفت و گاز موضوع بند پ ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه، سهم مناطق کمتر توسعه یافته، استفاده متوازن از امکانات کشور، اعتبارات محرومیت زدایی استانی و اعتبارات اختصاص یافته از محل تبصره ۱۴ قوانین بودجه سالانه و سایر اعتبارت یکه با هدف محرومیت زدایی از محل منابع عمومی اختصاص می یابد را در سامانه مذکور ثبت نماید.

۴. وزارت  تعاون،کار و رفاه اجتماعی مکلف است امکان ثبت  اقدامات محرومیت زدایی خیریه ها و تشکل های مردم نهاد و ارائه پیشنهاد جهت تکمیل و به روزرسانی وضعیت دسترسی به زیرساخت های اساسی در آبادی ها و هر یک از نواحی شهری را برای این نهاد ها فراهم نماید.
کد مطلب: 33359
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *