پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۱

سفر وزیر صمت برای بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ارمنستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به منظور توسعه تبادلات تجاری و بازرگانی به ایروان سفر می‌کنند.
سفر وزیر صمت برای بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ارمنستان
به گزارش توليد ايرانی ؛       به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علی ظهوری در جلسه‌ای در سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان که در راستای سفر وزیر صمت به ارمنستان برگزاری شد، ظرفیت‌های بالقوه بازارهای ارمنستان، الزامات ورود به بازار و ساختار بازار این کشور را تشریح کرد.

وی گفت: فرصت عضویت ارمنستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و حضور 9 میلیون ارمنی که در خارج از این کشور زندگی می‌کند، فرصت بسیار خوبی جهت صادرات مجدد کالاهای ایرانی به سایر کشورها پدید آورده است.

وی افزود: تجار ما در ارمنستان با مسایل و مشکلاتی رو به رو هستند و امیدواریم این مشکلات با تلاش‌هایی که در دولت صورت می‌گیرد، به حداقل برسد.

اکبر گداری رایزن بازرگانی ایران نیز در این جلسه گفت: در سال 2021 صادرات ایران به ارمنستان با رشد 38 درصدی به رقم 428 میلیون دلار رسید. 

وی افزود: در سال گذشته کالاهای صادراتی ایران به ارمنستان شامل سوخت و مواد سوختی، مواد پتروشیمی، سیمان و مصالح ساختمانی بوده است که این ترکیب در حال حاضر در حال تغییر است و مواردی مانند کالاهای صنعتی، کشاورزی، ماشین‌آلات کشاورزی، موادی با ارزش افزوده بالا، کالاهای دانش‌بنیان مانند رنگ، آسانسور، خدمات فنی و مهندسی به سبد کالاهای صادراتی به این کشور افزوده شده است.

گداری اظهار امیدواری کرد به این ترتیب رشد صادرات افزایش پیدا کند و به رقم 700 میلیون دلار برسد.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده هیات تجاری پس از ورود به ارمنستان از مراکز فروشگاه‌های زنجیره‌ای این کشور بازدید خواهد کرد و جلسه‌ای نیز با رییس اتاق بازرگانی ارمنستان و تعدادی از تجار منتخب اتاق در محل اتاق بازرگانی ارمنستان برگزار خواهد شد که امیدواریم دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان  به همراه رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به منظور توسعه تبادلات تجاری و بازرگانی 12 و 13 اسفندماه به ایراوان سفر می‌کند. 
به این منظور و طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط سازمان توسعه تجارت ایران، هیات تجاری متشکل از شرکت‌هایی از حوزه‌های لوازم خانگی، پوشاک، دارو ، آبزیان و شیلات، صنایع غذایی، مبلمان، ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات پزشکی در این سفر وزیر صمت را همراهی خواهند کرد. 

 
کد مطلب: 33357
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *