شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۱

انتقاد زاهدی از افزایش مالیات در استان کرمان

نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده افزایش درآمد مالیاتی در استان کرمان را به میزان ۱۲۸/۵ درصد پیش بینی کرده که باعث فشار زیاد مالیاتی به اصناف، تولیدکنندگان و صنایع این استان می شود.
انتقاد زاهدی از افزایش مالیات در استان کرمان
به گزارش توليد ايرانی ؛     محمد مهدی زاهدی در جلسه علنی امروز در تذکری شفاهی با تشکر از مردم برای حضور در دومین سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی گفت: مردم با اجرای برنامه های مختلف در دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی نشان دادند که هر چند ظاهر فیزیکی سردار سلیمانی بین ما نیست اما روح و منش او بین ما وجود دارد. ان شاءالله راه و روش و تفکر حاج قاسم در همه مسوولان کشور و ما خادمان ملت باشد.

وی خطاب به سازمان برنامه و بودجه، سازمان مالیاتی، کمیسیون‌های تلفیق و اقتصادی و هیات رییسه و رییس مجلس گفت: در ۶ سال گذشته متوسط رشد درآمدهای مالیاتی استان کرمان حدود ۳۲ درصد و میزان آن در سال ۱۴۰۰، حدود ۹ هزار میلیارد تومان بود؛ پس چرا این میزان درآمد به ناگهان برای سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان یعنی افزایش ۱۲۸/۵ درصدی داشته است؟

نماینده کرمان ادامه داد: این موضوع باعث فشار زیاد مالیاتی به اصناف، تولیدکنندگان و صنایع استان خواهد شد، آن ها نگرانی و نارضایتی خود را اعلام کرده اند به طوری که اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و صنایع بزرگ و کوچک استان کرمان همه معترض هستند. برای جلوگیری از تبعات این پیشنهاد در لایحه بودجه کمیسیون های اقتصادی و تلفیق بودجه با همراهی سازمان برنامه و بودجه نسبت به اصلاح واقع بینانه درآمد مالیاتی استان کرمان در قانون بودجه ۱۴۰۱ اقدام شود.

زاهدی اضافه کرد: طبق لایحه بودجه قرار است مازاد درآمد مالیاتی به صندوق عدالت و پیشرفت استان واریز شود اما مگر با این مبلغ ابرکهکشانی، اضافه درآمدی برای استان حاصل می شود که به حساب صندوق واریز شود؟ بعد چه طور انتظار دارید عدالت اجتماعی و توازن منطقه ای در استان برقرار شود؟ ان شاءالله این تذکر جدی گرفته شود.

وی در پایان در تذکر پیگیری گفت: هر ساله در استان کرمان به ویژه در شرق و جنوب استان شاهد سیلاب های مخرب هستیم. انتظار می رود دولت مطالعه دقیق کارشناسی برای مهار سیلاب ها انجام داده و نسبت به جبران خسارت به فوریت اقدام کند.
 
کد مطلب: 32235
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *