چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
۰
دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۴

درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، خوب یا بد؟

مدیر بازرسی اصناف خوزستان در خصوص طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی برخی کالاهای شوینده و لوازم خانگی گفت: در این زمینه ایرادی مبنی بر این‌که در قیمت‌گذاری کارخانه‌ها حاشیه سود بالایی در نظر گرفته می‌شود، وجود دارد.
درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، خوب یا بد؟
به گزارش توليد ايرانی؛       رضا فرجام در گفت و گویی در خصوص طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی برخی کالاهای شوینده و لوازم خانگی اظهار کرد: در این زمینه ایرادی وجود دارد. مبنی بر اینکه در قیمت‌گذاری کارخانه‌ها حاشیه سود بالایی در نظر گرفته می‌شود.در حال حاضر قیمت‌گذاری اجناس بر عهده انجمن صنفی کارخانه‌ها قرار دارد و تا مرحله رسیدن این اجناس به دست مصرف کننده، حاشیه سود بالایی به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات خوبی که توسط دولت مطرح‌شده، مبنی بر این است که هر گونه قیمت گذاری کالا باید از طریق ستاد تنظیم بازار انجام شود و اگر با وجود این طرح، قیمت‌گذاری همچنان بر عهده کارخانه‌داران باشد، در اصل قضیه تفاوتی ایجاد نشده و مشکلی حل نمی‌شود اما اگر بحث قیمت گذاری این اجناس اصلاح و به نهادهای ذیربط سپرده شود، طرح خوبی خواهد بود.

فرجام بیان کرد: هدف از اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی برخی کالاهای شوینده و لوازم خانگی این است که حاشیه سودهای بالای برخی از اجناس کاهش یافته و این اجناس با قیمت مناسب‌تری به دست مصرف کننده برسد.

وی گفت: اگر چه اجرای این طرح الزام شده است اما بحث اصلاح شدن قیمت‌گذاری و چگونگی فرآیند آن، مقداری زمانبر است.
مدیر بازرسی اصناف خوزستان در پایان افزود: بیشترین تخلف ثبت‌شده در چند ماه اخیر در بین اصناف خوزستان، مربوط به عدم درج قیمت و اتیکت گذاری بوده است.
کد مطلب: 31872
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *