دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
۰
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۱

تولید کیسه‌های بازیافتی توسط بانوان کار آفرین

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 تهران از مشارکت بانوان کارآفرین منطقه در تولید کیسه‌های پارچه‌ای و ترویج استفاده از آن به جای کیسه‌های نایلونی خبر داد.
تولید کیسه‌های بازیافتی توسط بانوان کار آفرین
توليد ايرانی: رضا معلم معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار تهران از مشارکت بانوان کارآفرین منطقه در تولید کیسه‌های پارچه‌ای و ترویج استفاده از آن به جای کیسه‌های نایلونی خبر داد و اظهار کرد: همزمان با هفته بدون پلاستیک بانوان کارآفرین منطقه ۴ در اقدامی خودجوش و خلاقانه اقدام به تولید انواع کیسه‌های پارچه‌ای با کاربرد‌های مختلف کردند.

وی افزود: در این راستا اداره محیط زیست منطقه نیز به منظور کاهش میزان مصرف پلاستیک در سطح شهر با همکاری دبیران کانون‌های محیط زیست محلات بیست گانه، فرهنگسازی و اطلاع رسانی به شهروندان و اصناف را در دستور کار خود قرار داد.

معلم با اشاره به اهمیت امر آموزش در این زمینه گفت: آموزش به شهروندان در خصوص استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های نایلونی و پلاستیکی اهمیت بسیاری دارد. در این راستا با توزیع بروشورها، کتابچه‌ها و برپایی غرفه‌های آموزشی شهروندان مطلع می‌شوند.

وی با اشاره به اطلاع رسانی و امر آموزش در این خصوص افزود: پخش فیلم‌های آموزشی از جمله فیلم زنبیل مادربزرگ در سرا‌های محلات، مدارس، مساجد و ارتقای اطلاع رسانی بین شهروندان، حضور کانون‌های محیط زیست محلات در نمایشگاه دستاورد‌های محیط زیستی شهر تهران، برپایی غرفه‌های آموزشی و ایستگاه‌های نقاشی، اعزام کودکان در مقابل نانوایی‌ها برای تبلیغ کیسه پارچه‌ای از دیگر اقدامات انجام گرفته در این طرح به شمار می‌رود.

معلم افزود: در همین زمینه از یکی از نانوایی‌های فعال منطقه که در طول یکسال اخیر به هیچ عنوان از کیسه‌های پلاستیکی استفاده نکرده و به شهروندان نیز توصیه کرده که از کیسه‌های پارچه‌ای جهت حمل نان استفاده کنند، تقدیر شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست در پایان گفت: هدف از اجرای این طرح جلب مشارکت‌های مردمی در مدیریت محیط زیست شهری و کاهش مصرف پلاستیک در میان شهروندان بوده است.
 
کد مطلب: 3162
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *