پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
۰
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۷

بازار سیاه مواد اولیه شیرینی به دلیل نبود نظارت بر توزیع

رئیس اتحادیه فروشندگان شیرینی، از افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه شیرینی به علت نبود نظارت بر توزیع مواد اولیه و ایجاد بازار سیاه خبر داد.
بازار سیاه مواد اولیه شیرینی به دلیل نبود نظارت بر توزیع
به گزارش توليد ايرانی ؛      علی بهره‌مند با اشاره به اینکه قیمت شیرینی نسبت به قیمت مصوب تیرماه تغییری نکرده است افزود: مواد اولیه در کشور کم نیست، اما کارخانه‌ها بصورت مستقیم این مواد را به قنادان عرضه نمی‌کنند و ما مجبوریم از بازار سیاه و دلالان مواد اولیه را تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه روغن کره‌ای که از کارخانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزارتومان خریداری می‌کردیم هم اکنون باید از بازار سیاه به قیمت ۴۰۰ هزار تومان خریداری کنیم گفت: هیچ نظارتی بر توزیع مواد اولیه شیرینی در بازار وجود ندارد و این سبب رونق بازار دلالان شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان شیرینی درخصوص قیمت شیرینی در واحد‌های دارای مجوز درجه یک و درجه دو ادامه داد: شیرینی‌تر در واحد‌های درجه یک، کیلویی ۷۸ هزار تومان و در واحد‌های درجه ۲ کیلویی ۶۰ هزارتومان است. شیرینی دانمارکی در واحد‌های درجه یک کیلویی ۶۵ هزارتومان و در واحد‌های درجه ۲ کیلویی ۵۰ هزارتومان، شیرینی زبان و پاپیون در واحد‌های درجه یک کیلویی ۶۵ و در واحد‌های درجه دو کیلویی ۵۰ هزارتومان بفروش می‌رسد.

بهره‌مند افزود: کیک یزدی کیلویی ۴۹ هزار تومان در واحد‌های درجه یک و کیلویی ۳۹ هزارتومان در واحد‌های درجه دو بفروش می‌رسد.
کد مطلب: 31557
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *