پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۷

خاندوزی: خود تحریمی های داخلی را باید کاهش دهیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یکی از مهمترین مشکلات کشور مسئله خودتحریمی داخلی است که در زمینه‌های مختلف وجود دارد اما تقریباً مصادیق مشابه یکدیگر دارد که باید با راهکارهایی آن را کاهش دهیم.
خاندوزی: خود تحریمی های داخلی را باید کاهش دهیم
به گزارش توليد ايرانی ؛      احسان خاندوزی امروز جمعه ۵ آذر در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان اظهار کرد: دو موضوع تسهیل عام و تشویق خاص همواره مورد توجه دولت سیزدهم است و باید در فعالیت‌های تولیدی زمینه برای ورود همه به اقتصاد را فراهم کنیم و از سوی دیگر حمایت های لازم را برای تولید کنندگان داشته باشیم.

وی افزود: داریم در نقطه تماس دستگاه‌های اجرایی و تولیدکنندگان هزینه‌ها را به حداقل برسانیم و سیاست‌های مانع فعالیت‌های تولیدی را از میان برداریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: باید فعالیت های اقتصادی برای کسانی که وارد عرصه فعالیت اقتصادی می شود باید با کمترین هزینه زمانی و صرف وقت رقم بخورد.

زنگانه خاطر نشان کرد: بود و نبود ارز ۴۲۰۰ تومانی در نوع واردات و نوع محصولات تولیدی داخل تعیین کنننده است.

وی ادامه داد: دولت به این نتیجه رسید که با توجه به پیامدهای منفی در بخش تولید به سمت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حرکت کند و با توجه به اینکه این لایحه در مجلس به تصویب نرسید به تعویق خواهد افتاد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطر نشان کرد: مشکل پنجره واحد، سرمایه گذاری داخلی و خارجی را می توانیم حل کنیم و وقتی این مسائل نادیده گرفته می شود چرخ اقتصاد سخت می گردد و در هفت ماه ۹۰ میلیون دلا مجموعه صادرات استان است که بسیار ناچیز است.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، خاندوزی گفت: اگر تا ۲۷ سال دیگر هیچ پروژه تعریف نشود باز نیز پروژه برای اجرا رسیدن این پروژه ها داریم و مسائل مختلفی باعث این وضع شده است.
در این جلسه فعالان اقتصادی استان دغدغه های خود را با وزیر امور اقتصادی و دارایی درمیان گذاشتند
کد مطلب: 31139
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *