جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۳

کاهش ۲۰ هزار میلیارد تومانی درآمد شرکت مخابرات

مدیرعامل مخابرات ایران گفت: مخابرات ایران از ۱۲ سال قبل براساس تورم جاری در جامعه افزایش تعرفه‌ای در بخش ثابت نداشته است‌ و براساس تورم بانک مرکزی و ثابت بودن تعرفه‌های تلفن همراه و ثابت، طی ۱۲ سال ۲۰ هزار میلیارد تومان کاهش درآمد داشت.
کاهش ۲۰ هزار میلیارد تومانی درآمد شرکت مخابرات
به گزارش توليد ايرانی؛       سلطانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا، شاهد افزایش میزان استفاده از تلفن همراه و تلفن ثابت بودیم که با توجه به افزایش تقاضا، مجبور شدیم در بخش سیار و ثابت در سه سال اخیر سرمایه‌گذاری خوبی انجام دهیم، به طوری‌که در میزان سرمایه‌گذاری رشد ۴ برابری را شاهد هستیم‌‌.

وی تصریح کرد: هماهنگی پیشگیری از حملات سایبری با سازمانهای مختلفی است و شرکت مخابرات ایران سرویس دهنده است و باید شبکه و سرویس را در برابر این حملات نگه داریم و تمام تدابیر امنیتی در نرم‌افزار و سخت‌افزارهای مخابراتی پیش‌بینی شده و براساس سیاست امنیتی با مشکلی روبرو نشده‌ایم به طوری‌که شرکت مخابرات ایران یکی از امن‌ترین شبکه‌های اختصاصی کشور است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: ارتباط شرکت با وزیر جدید خوب بوده و جلسات متعددی با وزیر داشتیم که راهبردهای تدوین شده توسط وزیر، رو به جلو است که به عنوان بزرگترین شرکت مخابراتی کشور آمادگی داریم برنامه‌های وزارت را به خوبی پیش ببریم.

سلطانی یادآور شد: باید الگوبرداری از کشورهای توسعه یافته داشته باشیم و هماهنگی با بازیگران بخش خصوصی ایجاد شود تا به توفیق بیشتری دست یابیم.

وی با بیان اینکه در بخش تلفن ثابت میزان درامد با تورم سازگار نیست، گفت: اختلافی بین درآمد و هزینه‌ها وجود دارد و باید به تناسب سرمایه‌گذاری، برگشت سرمایه نیز داشته باشیم.

این مقام مسوول اعلام کرد: توسعه زیرساخت ارتباطات ثابت مهم است و در دنیا استفاده از باند پهن روی شبکه ثابت ۷۰ درصد و سیار ۳۰درصد است که در کشور ما این موضوع برعکس است چون به این موضوع در سال‌های قبل کم توجهی شده است‌.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: مخابرات از ۱۲ سال قبل براساس تورم جاری در جامعه افزایش تعرفه‌ای در بخش ثابت نداشته است‌ و براساس تورم بانک مرکزی و ثابت بودن تعرفه‌های تلفن همراه و ثابت، طی ۱۲ سال ۲۰ هزار میلیارد تومان کاهش درآمد داشت.

سلطانی تصریح کرد: در سال‌های اخیر برخی طرح‌ها به شرکت تحمیل شد که منابع مالی آن پیش‌بینی نشده است و این هزینه‌ها برای شرکت تحمل و بار اضافی روی دوش ما ایجاد شد و این در حالی است که ۱۰ سال قبل طرح و سند راهبردی را داشتیم ولی آهنگ حرکت ما کند بود.

وی با بیان اینکه تا ۴ سال آینده ۸۰ درصد جمعیت به فیبر نوری دسترسی خواهند داشت، افزود: با این میزان درامد تحقق این موضوع کمی سخت خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار برای توسعه شبکه‌‌های مخابراتی هدفگذاری شده بود که از این تعداد فقط ۵ هزار روستا ارتباط ثابت و سیار یا تکنولوژی دیگری ایجاد نشده است.
کد مطلب: 30816
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *