پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۸

قبل از ایجاد شغل باید حفظ اشتغال کنیم

یک مقام مسئول کارگری با بیان اینکه قبل از برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال باید اشتغال موجود را حفظ کنیم، تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال میلیونی در کشور باید بودجه و سرمایه مورد نیاز تامین شود و زیرساخت‌های بازار کار به وجود آید.
قبل از ایجاد شغل باید حفظ اشتغال کنیم
به گزارش توليد ايرانی ؛       فتح اله بیات  در ارزیابی هدف گذاری ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان ۱۴۰۱ اظهار کرد:یکی از مهمترین موضوعاتی که در جهت ایجاد اشتغال تاثیرگذار است زیرساخت‌های بازار کار است و باید نسبت به ایجاد شغلی که می خواهد به وجود آید، سرمایه ای که قرار است اختصاص داده شود، بودجه ای که نیاز است تامین شود پیش بینی های لازم صورت گیرد.

وی افزود: شرایطی که امروز در بازار کار داریم شرایط مناسبی نیست، البته از ایجاد این میزان شغل نا امید نیستیم ولی رقم هایی که در بحث اشتغال میلیونی اعلام می شود با باورها جور در نمی آید.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ادامه داد: ما از یک طرف بحث تحریم ها را داریم و از یک طرف با بحث گرانی ارز و دلار روبه رو هستیم که روی کالاها تاثیر گذار است. گردشگری ما به دلیل کرونا تعطیل شده است، ضمن آنکه بحث رقابت، واردات و صادرات را هم داریم.

بیات افزود: در بحث اشتغالزایی لازم است بانکها به کمک بیایند و برای تامین بودجه مورد نیاز همکاری داشته باشند لذا معتقدم اگر همه دستگاه‌ها دست به دست بدهند می شود بخشی از این هدف‌گذاری اشتغال را تامین کرد به شرطی که اول بودجه اش تامین شود و دوم اینکه بازار شغل ایجاد و مزیت‌های ایجاد شغل شناسایی شود.
به گفته این مقام مسئول کارگری، در بحث ایجاد اشتغال میلیونی مهمترین موضوع این است که اشتغال موجود را حفظ کنیم چون به دلیل شرایط بد اقتصادی و کرونا یکسری از کسب و کارها را از دست داده ایم یا در حال از دست دادن آنها هستیم.

وی گفت: امروز کارگران از شرایط موجود رضایت چندانی ندارند و در کارگاههای کوچک به دلیل عدم توانایی اقتصادی و عدم تامین مواد اولیه، تولیدکنندگان با مشکل مواجه هستند لذا بحث ایجاد اشتغال از یک طرف و بحث رضایت شغلی و تامین نیروی انسانی از طرف دیگر مطرح است.

بیات با بیان اینکه به دلیل هزینه‌های معیشت،   ایاب و ذهاب و هزینه های سرسام آور حمل و نقل کارگران قادر به کار در نقاط دور دست مثل شهرکهای صنعتی نیستند، اظهار کرد:متاسفانه مبلغی که بابت حقوق و دستمزد دریافت می کنند جوابگوی هزینه‌های زندگی آنها نیست و با این رقم طبیعی است که ناچار به مشاغل دوم و سوم روی بیاورند.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی خاطرنشان کرد: وقتی می گوییم ایجاد اشتغال باید ببینیم در زمینه هایی خواهد بود. این شغل ها یا باید شغل های کوچک و زودبازده باشند و یا شغل های بلند مدت و پایدار را مدنظر را بدهیم، به هر حال در هر زمینه ای که بخواهیم ورود کنیم سرمایه اولیه نیاز دارد و بدون تامین سرمایه و بودجه، هدفگذاری اشتغال ممکن نیست.
کد مطلب: 30802
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *