دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۸

ارائه ۱۷ هزار مورد خدمات توانمندسازی به دانش بنیان ها

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در ۲سال گذشته ۱۷ هزار مورد خدمات توانمندسازی در زیست بوم نوآوری کشور را به دانش بنیان ها و شرکت های نوپا ارائه کردیم.
ارائه ۱۷ هزار مورد خدمات توانمندسازی به دانش بنیان ها
به گزارش توليد ايرانی ؛        علی وحدت در رویداد یکشنبه های صادراتی پذیرش هیات تجاری و فناوری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی از کشور کنیا که امروز به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با اشاره به ابزارهای حمایتی صندوق در توسعه صادرات دانش بنیان ها، افزود: در حال حاضر صندوق پژوهش و فناوری تخصصی صادرات در کشور راه اندازی شده است.

وحدت با اشاره به همکاری‌های صندوق با بانک‌ها برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، یادآور شد: لازم است که با همکاری سازمان توسعه تجارت و صندوق پژوهش و فناوری صادرات، ابزارهای حمایتی دیگری برای صادرات محصولات دانش بنیان تعریف و عملیاتی شود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته ۱۷ هزار مورد کمک توانمندسازی در زیست بوم نوآوری کشور به دانش بنیان ها و شرکت های نوپا داشتیم.

در این رویداد همچنین علیرضا پیمان پاک،  رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به نقشه راه وزارت صمت در زمینه افزایش توسعه صادرات غیر نفتی، گفت: در این نقشه راه افزایش صادرات غیر نفتی به ارزش ۳۵ میلیون دلار تا سال ۱۴۰۴ پیش بینی شده است، ضمن آنکه در آن به شرکت های دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی توجهی ویژه شده است.

پیمان پاک یادآور شد: صادرات فولاد و محصولات پتروشیمی را که با قیمت ارزان در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد، نمی‌توان صادرات نامید؛ ولی در مقابل حوزه دانش بنیان با توجه به اینکه فناوری آن در اختیار متخصصان کشور است، می‌تواند زمینه صادرات داشته باشد؛ از این رو از سال‌های گذشته در این سازمان برنامه جدید حمایت از دانش بنیان ها و خدمات فنی و مهندسی را تدوین کردیم.
کد مطلب: 30800
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *