شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۵

‌‌‌جزئیات تولید ژلاتین دارویی و خوراکی در کشور/‌‌توضیح سازمان استاندارد درباره «ژلاتین خوکی‌»

مدیر دفتر نظارت بر صنایع غذایی و حلال سازمان استاندارد گفت: 2 واحد تولید ژلاتین در کشور یکی در تبریز و دیگری در قزوین فعال است که واحد تبریز ژلاتین مورد نیاز صنایع غذایی را تأمین می‌کند و ژلاتین مورد نیاز صنایع داروسازی نیز توسط واحد قزوین تولید می‌شود.
‌‌‌جزئیات تولید ژلاتین دارویی و خوراکی در کشور/‌‌توضیح سازمان استاندارد درباره «ژلاتین خوکی‌»
به گزارش توليد ايرانی؛      غلامرضا امینی در گفت‌‌‌و‌گویی در مورد وضعیت رعایت استانداردها در واحدهای تولید ژلاتین کشور و احتمال تولید ژلاتین با منشأ خوکی اظهار داشت: در حال حاضر 2 واحد تولید ژلاتین در کشور با ظرفیت بالا فعال هستند که یکی در تبریز و دیگری در قزوین واقع شده‌اند، این دو واحد ژلاتین مورد نیاز صنایع غذایی را تأمین می‌کنند و ژلاتین مورد نیاز صنایع داروسازی نیز توسط واحد قزوین تولید می‌شود.

مدیر دفتر نظارت بر صنایع غذایی و حلال سازمان استاندارد با بیان اینکه هر دوی این واحدها دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد هستند و از نظر کیفیت و حلیّت مورد تأیید سازمان استاندارد هستند، گفت: مواد اولیه مورد نیاز این واحدها اعم از استخوان یا پوست برای تولید ژلاتین از کشتارگاه‌های داخلی تأمین می‌شوند و وارداتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد بر ژلاتین تولیدی جهت ماده اولیه صنایع غذایی و دارویی نظارت دارد، گفت:‌ برای تولید دارو، فرآیندهای دیگری نیز بر روی این ماده اولیه صورت می‌گیرد که آن مرحله تحت نظارت وزارت بهداشت است و سازمان استاندارد مسئولیتی در آن بخش ندارد.

امینی در مورد ادعای مطرح شده مبنی بر تولید ژلاتین خوکی در کشور‌ گفت: چنین چیزی اتفاق نیفتاده است،‌‌ آزمایشگاه‌های سازمان استاندارد نیز محصولات تولیدی در این بخش را کنترل می‌کنند و تا کنون گزارشی در این زمینه به ما نرسیده است.

وی تأکید کرد: اگر کسی در این مورد (تولید ژلاتین خوکی) گزارش مستندی به ما ارائه دهد، شدیدترین برخورد را با واحد تولیدی متخلف خواهیم داشت و حتی پروانه نشان استاندارد آن واحد را باطل خواهیم کرد ولی تا کنون گزارشی در این مورد به دست ما نرسیده است.

مدیر دفتر نظارت بر صنایع غذایی و حلال سازمان استاندارد با تأکید بر اینکه سازمان استاندارد حتی بر مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های تولیدکننده ژلاتین نیز نظارت دارد، گفت: همه ژلاتین تولیدی در کشور حلال هستند و سازمان استاندارد بر این موارد به صورت مداوم نظارت می‌کند.
کد مطلب: 30434
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *