پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
يکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۰

لبنیات و ماهی قزل‌آلا پیشتاز افزایش قیمت

مرکز آمار ایران اعلام کرد تخم مرغ ماشینی با ۱۶،۸ درصد و ماهی قزل آلا با ۱۴ درصد از جمله خوراکی‌هایی بودند که در مهر ماه ۱۴۰۰ بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه ماقبل داشته‌اند.
لبنیات و ماهی قزل‌آلا پیشتاز افزایش قیمت
به گزارش توليد ايرانی ؛     مرکز آمار ایران در گزارشی متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور در مهر ۱۴۰۰ را اعلام کرد.
 
نان و غلات:
در این گروه، اقلام "برنج ایرانی درجه یک" با ۹،۷ درصد، " ماکارونی" با ۴.۷ درصد و "شیرینی خشک" با ۳.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
 
گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:
در این گروه، اقلام "ماهی قزل آلا" با ۱۴،۰ درصد و "کنسرو ماهی تن" با ۱.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه "گوشت گوسفند" و "مرغ ماشینی" با ۰.۵- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
 
لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "تخم مرغ ماشینی" با ۱۶،۸ درصد، "پنیر ایرانی پاستوریزه" با ۹.۲ درصد و "ماست پاستوریزه" با ۶.۶ درصد بوده است.
 
میوه و خشکبار:
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "هندوانه" با ۲۱،۲ درصد و "خربزه" با ۱۷.۳ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه "انار" با ۹.۲- درصد و "پرتقال" با ۶.۹- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
 
سبزیجات و حبوبات:
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "فلفل دلمه‌ای" با ۲۲،۷ درصد، "کدو سبز" با ۱۶.۵ درصد و "گوجه فرنگی" با ۱۴.۲ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه "هویج فرنگی" با ۱۹.۴- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.
 
قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "رب گوجه فرنگی" با ۱۶،۰ درصد و "سس گوجه فرنگی" با ۸.۰ درصد می‌باشد.
کد مطلب: 30405
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *