سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۳

پیش‌بینی کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در ۱۴ استان/برف و باران در راه است

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در سواحل خزر و روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال‌شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد افزایش می‌یابد و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما را خواهیم داشت.
پیش‌بینی کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در ۱۴ استان/برف و باران در راه است
به گزارش توليد ايرانی ؛      ‌محمد اصغری  درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در 24 ساعت آینده بارش پراکنده و وزش باد در شمال اردبیل و آذربایجان شرقی، همچنین غرب مازندران و استان گیلان پیش‌بینی می‌شود و در سایر نقاط کشور آسمانی صاف و جوی آرام حاکم است. 

وی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پیشِ رو با گذر امواج متناوب کم‌دامنه ترازهای میانی جو از نوار شمالی کشور، در برخی مناطق سواحل شمالی، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده وزش باد و کاهش دمای قابل توجه در شمال‌غرب کشور خواهیم داشت.

اصغری افزود: روز چهارشنبه 28 مهر با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان، گلستان، مازندران و خراسان شمالی ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری سامانه بارشی ضمن تقویت در استان‌های ساحلی خزر به شمال‌شرق کشور نیز کشیده خواهد شد و در این دو روز شدت بارش‌ها در نوار شرقی اردبیل، گیلان و مازندران خواهد بود. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در دامنه‌ای جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و سمنان افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

اصغری بیان کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در سواحل خزر و روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال‌شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد افزایش می‌یابد و کاهش 5 تا 10 درجه‌ای دما را خواهیم داشت. 

وی افزود: از بعدازظهر دوشنبه 26 مهر تا جمعه 30 مهر ‌بارش باران، رگبار باران گاهی توام با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما بین 5 تا 10 درجه و در ارتفاعات همراه با بارش برف پیش‌بینی می‌شود؛ این شرایط جوی ‌روز دوشنبه 26 مهر در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، مازندران و گیلان، روز سه‌شنبه 27‌ مهر در نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان، روز چهارشنبه 28 مهر در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، روز پنج‌شنبه 29 مهر در آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و هرمزگان، و روز جمعه 30 مهر در نیمه شرقی خراسان رضوی و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در این راستا احتمال آب گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه گذرگاه‌های کوهستانی‌، کاهش دید، احتمال تاخیر در پروازها و احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی وجود دارد که توصیه می‌شود احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد در جاده‌های بین شهری و کوهستانی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات زراعی و باغی در دستور کار باشد.

اصغری افزود: از روز پنجشنبه 29 مهر وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد و در برخی مناطق به ویژه زابل احتمال رخداد پدیده گرد و خاک وجود دارد. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف همراه با وزش باد در بعدازظهر باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 25 و 15 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.
کد مطلب: 30125
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *