زلزله ۳۰ میلیارد ریال به آبزی‌پروری اندیکا خسارت زد

21 مهر 1400 ساعت 19:44

مدیر کل شیلات خوزستان، خسارت وارد شده ناشی از زمین لرزه به مزارع آبزی پروری شهرستان اندیکا را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد.


به گزارش تولید ایرانی ؛     فتح الله ابوعلی ، اظهار کرد: زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری هفته گذشته، مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان را لرزاند که خسارت هایی به آبزی پروری شهرستان اندیکا وارد کرد.

وی با اشاره به خسارت ۳۰ میلیارد ریالی به حوزه آبزی پروری اندیکا در پی زلزله، افزود: طی ارزیابی های به عمل آمده، به ۵ مزرعه در مجتمع پرورش ماهیان سردابی سوسن و سرخاب واقع در روستای سربازار شهرستان اندیکا خسارت وارد شده است.

مدیر کل شیلات خوزستان ادامه داد: براساس گزارش ها و مستندات دریافتی، ۱۵ تن ماهی در این مجتمع از بین رفته و همچنین خساراتی به دیواره و بدنه ۵۱ استخر بتنی وارد شده است.

ابوعلی خاطرنشان کرد: کل تولیدات شهرستان اندیکا با توجه به اقلیم مناسب عمدتاً شامل ماهیان سردابی است و در سال ۹۹، یک هزار تن ماهی قزل آلای رنگین کمان از این مجتمع برداشت شد و پیش بینی می شود تا پایان سال این میزان به یک هزار و ۱۰۰ تن رشد داشته باشد.

وی یادآور شد: با توجه به گزارش های واصله از شهرستان اندیکا پس از بررسی های لازم در اسرع وقت از طریق مدیریت بحران استان خسارت آبزی پروان پیگیری و جبران خواهد شد.


کد مطلب: 29978

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/29978/زلزله-۳۰-میلیارد-ریال-آبزی-پروری-اندیکا-خسارت-زد

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com