بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ نهایی شد

18 مهر 1400 ساعت 13:22

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ نهایی و آماده ارسال به دفتر رئیس جمهور است،‌ گفت:‌ آثار و تبعات مخرب روش‌های گذشته در کشور مشهود است و اثر آن جز ایجاد فاصله طبقاتی و هدایت بخش بزرگی از افراد جامعه به زیر خط فقر نبوده است.


به گزارش تولید ایرانی؛        چهاردهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ ها، با موضوع اصلاح سیستم صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری، اصلاح نظام بیمه سلامت و بررسی آسیب های نظام حقوق و دستمزد برگزار شد.

سیدمسعود میرکاظمی با بیان اینکه بین عملکرد و برنامه مصوب فاصله زیادی است، تصریح کرد: فاصله چشمگیری بین این دو ایجاد شده است و همین موضوع حکایت از این مهم دارد که برنامه از کارایی لازم برخوردار نبوده است که در نهایت شاهد شکافی هستیم که ایجاد کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه نگاه ما به بهبود شرایط کل جامعه ایران است، خاطر نشان کرد: کارشناسان و تصمیم گیران در تهیه و تدوین بودجه ۱۴۰۱ نگاه کلان داشته باشند و تصمیمات اتخاذ شده آثار مثبت برای کل مردم ایران داشته باشد و تنها به نفع قشر خاص نباشد.

معاون رئیس جمهور با تاکید براینکه ما متولی همه مردم ایران هستیم، خاطر نشان کرد: در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها همه مردم ایران را در نظر داشته باشید و تصمیمات اتخاذ شده باید شرایط زندگی همه مردم ایران را در دورترین نقاط کشور باید بهبود ببخشد و شرایط زندگی رفاهی نامناسب مردم در دورترین مناطق ایران برای ما قابل قبول نیست.

میرکاظمی با عنوان این مهم که سناریوی جبران کسری بودجه و هزینه های جاری با خلق پول نادرست است، یادآور شد: سناریوی های گذشته روش کار ما نیست چرا که آثار و تبعات مخرب آن در کشور مشهود است و چنین سناریویی ایجاد فاصله طبقاتی و هدایت بخش بزرگی از جامعه به زیر خط فقر بوده است و اجحاف در حق بخش بزرگی از جامعه شده است که باید تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه چرخه معیوب باید اصلاح شود، افزود: چرخه منفی و معیوب در بودجه ریزی باید متوقف شود. دولت هزینه ها را مدیریت کند استقراض از بانک مرکزی و انتشار اوراق قرضه و خلق پول راه حل نیست. تداوم چنین سناریویی مشکلات فزاینده ای برای کشور ایجاد کرده است و بر اساس مسئولیت که بر عهده دارم از تمام توان خود برای توقف چنین چرخه ای و بهبود شرایط استفاده خواهم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۱ گفت: قرار نیست بودجه ۱۴۰۱ با کسری بودجه تهیه و تدوین شود در گذشته بدون در نظر گرفتن منابع موثق هزینه های زیادی بر جامعه تحمیل شده است و باعث افزایش تورم شده است از روش کار گذشته و سیاسی کاری درس عبرت گرفته شود باید سنت شکنی شود تا آثار و تبعات مثبت و تاثیرگذار بر زندگی مردم حاکم شود. 
بر پایه این گزارش در این جلسه گزارش مبسوطی از وضعیت صندوق های بازنشستگی ارایه شد و اعضای ستاد به بحث و بررسی آن پرداختند.


کد مطلب: 29897

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/29897/بخشنامه-بودجه-۱۴۰۱-نهایی

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com