دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۳

پیش‌بینی سیلاب شدید در سواحل دریای عمان و نوار ساحلی

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن هشدار درباره طغیان رودخانه‌ها و سیلاب در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و آذربایجان‌ شرقی و غربی، گفت: سیستان و بلوچستان نیز تحت تاثير طوفان حاره‌ای با سیلاب‌های شدید مواجه است.
پیش‌بینی سیلاب شدید در سواحل دریای عمان و نوار ساحلی
به گزارش توليد ايرانی ؛       به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ خانم کبری رفیعی افزود: تا پنج روز آینده در اردبیل، استان‌های ساحلی خزر و آذربایجان‌های شرقی و غربی در برخی ساعت‌ها رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
 
وی ادامه داد: با توجه به هشدار صادر شده تا روز یکشنبه در جنوب سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان بارندگی شدید و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
 
رفیعی گفت: امروز و فردا در شمال شرق و شرق کشور و در استان خوزستان در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
 
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران صاف همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد است
 
وی درباره پیش بینی پنج روزه دریای خلیج فارس و عمان گفت: بر اساس نقشه‌های سمت و سرعت باد و ارتفاع موج، امرز شمال و شمال غرب خلیج فارس وپاره‌ای از مناطق مرکزی فراساحل تا پیش از ظهر متلاطم و مواج پیش بینی می‌شود و از عصر امروز تا اواسط هفته آرام و برای فعالیت دریایی مناسب پیش بینی می‌شود.
 
رفیعی افزود: امروز چرخند حاره‌ای با حرکت غربی به سوی آب‌های دریای عمان سبب افزایش وزش باد بسیار شدید بیش از ۴۰ نات و افزایش ارتفاع امواج ۶ متر در دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان خواهد شد با ورود این چرخند از ساعت اولیه امروز ایتدا نیمه شرقی و مرکزی دچار و سپس از عصر یکشنبه نسبتا تضعیف شده و با سرعت از مناطق غربی عمان و شرق تنگه هرمز عبور خواهد کرد و سبب افزایش ارتفاع امواج و تلاطم و وزش باد شدید در ساعت عبور می‌شود. این شرایط تا ظهر دوشنبه ادامه خواهد داشت.
 
به گفته رفیعی، اثر مخاطره این طوفان غرق شدن شناور‌های تجاری و صیادی، آسیب دیدن شناور‌های مستقر در بنادر صیادی و تاسیسات ساحلی و فراساحلی، از بین رفتن قفس‌های پرورش ماهی و تور‌های صیادی، وقوع سیلاب ساحلی و بالا آمدن سطح آب در مجاورت سواحل است.
کد مطلب: 29713
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *