يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
۰
شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۰

حذف صندوق در فروشگاه‌ها میسر شد

گروهی از محققان بر اساس سیستم "آمازون گو" سامانه خرید هوشمند را عرضه کرده که به گفته آنها در این روش صندوق از فروشگاه‌ها حذف خواهد شد.
حذف صندوق در فروشگاه‌ها میسر شد
به گزارش توليد ايرانی؛         دکتر سعید اکبریان، مجری طرح در گفت‌وگویی در این باره گفت: در این طرح اقدام به طراحی و پیاده سازی سیستم خرید هوشمند (Shoping Smart System) کردیم که این طرح بر اساس طرح "آمازون‌گو" (Amazon Go) است.

وی پیاده سازی سیستم آمازون‌گو را بر اساس بینایی ماشین، یادگیری عمیق و استفاده ترکیبی از سنسورها دانست و یادآور شد: فروشگاه Amazon Go وجود دارد و آن‌چه آن را از سایر فروشگاه‌های فیزیکی موجود متمایز می‌کند، نبود صندوق‌دار در مسیر منتهی به در خروج در این فروشگاه‌ها است.

به بیان ساده‌تر در فروشگاه‌ Amazon Go افراد وارد فروشگاه می‌شوند و پس از برداشتن اقلام مورد نظر خود، بدون پرداخت مبلغی در زمان خروج، به ‌سرعت فرایند خرید را انجام می‌دهند و فروشگاه را ترک می‌کنند.

اکبریان با بیان اینکه روش آمازون گو بسیار هزینه‌بر است، اظهار کرد: سیستم طراحی بر اساس فناوری تشخیص چهره و RFID کار می‌کند و سنسوری بر روی دسته سبد خرید نصب می‌شود و نرم‌افزار آن بر روی گوشی همراه نصب خواهد شد و بر روی کالاها تگ RFID نصب شده است.

مجری طرح اضافه کرد: بر این اساس هر کالایی که در سبد گذاشته می‌شود، مشخصات و قیمت آن در گوشی وارد می‌شود و در نهایت می‌توان هزینه را از طریق گوشی پرداخت کرد و از فروشگاه خارج شد.
وی تصریح کرد: این طرح مورد تایید پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است و هم در بورس مورد پذیرش قرار گرفته است.
کد مطلب: 29556
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *