جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۸

ظروف چینی ایرانی قابل مقایسه با خارجی نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: من بیشتر از کالاهای ایرانی استفاده می کنم، مانند پوشاک ایرانی، فرش ایرانی، مبلمان، کاشی و سرامیک، اما از نام بردن برند خاصی معذورم چرا که تبلغ یک کارخانه یا شرکت می شود.
ظروف چینی ایرانی قابل مقایسه با خارجی نیست
توليد ايرانی: عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در خصوص نام گذاری سال جدید تحت عنوان"حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: جهت حمایت از کالای ایرانی باید سه بخش مهم یعنی دولت، تولید کننده و مردم در کنار هم به وظایف خود عمل کنند تا این امر مهم محقق شود.
وی در پاسخ به این سوال که شما در سال حمایت از کالای ایرانی چه محصول یا برند ایرانی را خریداری کردید، اظهارداشت: من بیشتر از کالاهای ایرانی استفاده می کنم، مانند پوشاک ایرانی، فرش ایرانی، مبلمان، کاشی و سرامیک، اما از نام بردن برند خاصی معذورم چرا که تبلغ یک کارخانه یا شرکت می شود.
وی در خصوص معرفی یک کالای ایرانی خوبه به مردم گفت: ظروف چینی ایرانی در مقایسه با نوع خارجی واقعا عالی است، چینی کرد یکی از بهترین نوع چینی های بهداشتی در دنیا است.
وی با بیان اینکه دولت نیز وظایفی در حمایت از کالای ایران دارد که باید انجام دهد، تصریح کرد: دولت در ابتدا باید مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان را در بازار آشفته ارزی تامین کند و همچنین نقدینگی مورد نیاز آنها  را اما نه با سود20درصد ، از طرفی نیز جلوگیری از واردات بی رویه کالا های مشابه تولید داخل و همچنین جلوگیری از قاچاق کالا به کشور را داشته باشد و اگر دولت بخواهد واقعا از کالای ایرانی حمایت شود باید این وظایف را انجام دهد.
نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی افزود: خود تولید کننده نیزبه عنوان بخش دوم وظایفی دارند و اگر می خواهند کالایش مورد حمایت قراربگیرد، باید کالای تولید ی آنها نیزمصرف کننده را مورد حمایت قرار دهد، به این صورت که قیمت آن بالا نباشد که مصرف کننده ضررنکند و کالایی را بخرد و فقط یک بارآن را مصرف کند و برای بار دوم به سراغ جنس ایرانی نرود و جنس خارجی بخرد واز طرفی نیز به فکر سودهای بالا و کیسه پرکردن نباشد و با بالا بردن کیفیت و مرغوبیت سود خود را بالا ببرد.
مصری ادامه داد: مصرف کنند گان نیز بدانند که اگر کالای ایرانی خریدند کارگر ایرانی مشغول کار می شود، اگر این سه وظیفه در کنارهم انجام شود باعث رونق در تولید خواهد داشت و مسئله اشتغال نیزحل خواهد شد و کالای ایرانی به دست ایرانی می رسد.
کد مطلب: 2938
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *