پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۰

برنامه خاموشی‌ برق در خراسان جنوبی متوقف شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: برنامه مدیریت اضطراری بار و خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده ناشی از کمبود تولید برق از اواخر مرداد ماه به دلیل خنک شدن نسبی هوا و تعدیل مصرف برق در استان متوقف شده است.
برنامه خاموشی‌ برق در خراسان جنوبی متوقف شد
به گزارش توليد ايرانی ؛      مهدی دادگر روز پنجشنبه  افزود: سقف مصرف روزانه اعلام شده از طرف شرکت توانیر در حال حاضر حدود ۲۵۰ مگاوات است که با مدیریت مصرف و کنترل بار مشترکان این سقف در اغلب روزها رعایت می‌شود.

وی بیان کرد: خاموشی‌های فصل تابستان در خراسان جنوبی به دلیل همکاری خوب و موثر مشترکان صنعتی، کشاورزی، عمومی و خانگی به نسبت سایر استان‌ها کمتر بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه با توجه به همکاری مشترکان و مردم در زمینه صرفه‌جویی در ساعت‌های اوج مصرف و رعایت سقف‌های اعلام شده از طرف شرکت توانیر مقدار خاموشی‌های اعلام شده به مشترکان برق به نسبت سایر استان‌ها در فصل تابستان کمتر بود.

وی از انعقاد بیش از سه هزار و ۱۰۰ تفاهم‌نامه همکاری با صنایع، مشترکان چاه‌های کشاورزی، ادارات دولتی و اصناف در راستای مدیریت مصرف برق در سال جاری خبر داد و گفت: پایش لحظه‌ای ادارات و سازمان‌ها با توجه به مصوبه هیات دولت و ابلاغ وزارت نیرو مبنی کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و ۹۰ درصد در ساعات غیراداری نسبت به مصرف برق سال گذشته در فصل تابستان اجرایی شد.

دادگر بیان کرد: تعدیل روشنایی معابر حدود ۳۰ هزار چراغ روشنایی نزدیک به ۶.۲ مگاوات پیک بار استان را در تابستان کاهش داد.
وی افزود: تغییر ساعت کاری ادارات و تعطیلی پنجشنبه‌ها براساس مصوبه هیات دولت نیز نزدیک به ۶ مگاوات در پیک استان تاثیرگذار بوده است.
وی فرهنگ‌سازی و تبلیغات عمومی با همکاری صدا و سیما و رسانه‌های استان، برگزاری رزمایش‌های مختلف با هدف پایش مشترکان خانگی و نظارت میدانی بر مصرف برق مشترکان مختلف را از دیگر اقدامات برای مدیریت مصرف برق استان در فصل تابستان ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: طرح ملی هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق (هما) نیز با هدف کاهش زمان خاموشی‌ها، تسریع در رفع مشکلات مشترکان در مرکز فوریت‌های برق ۱۲۱ شرکت امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: شرکت توزیع برق استان با توجه به شرایط آب و هوایی، گرمای بیش از حد و وزش باد و توفان موفق شد با تلاش و زحمات شبانه‌روزی پرسنل، ۲۰ هزار کیلومتر شبکه برق در استان را حفظ و نگهداری کند.

دادگر نرخ انرژی توزیع نشده در خراسان جنوبی نسبت به میانگین کشوری را مطلوب دانست و گفت: تلفات این شرکت با وجود گستردگی شبکه‌های برق در استان حدود هفت درصد است و درخصوص حفظ و کاهش تلفات اقدامات موثری انجام شده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای طرح برخورد با استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز تعداد ۴۶۹ دستگاه ماینر در خراسان جنوبی کشف و جمع‌آوری شده که کشف این دستگاه‌ها در ۶۷ نقطه استان و اکثر آنها با کمک گزارش‌های مردمی بوده‌ است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: این تعداد دستگاه رمز ارز غیرمجاز با  قدرت هزار و ۳۰ کیلووات کشف شد که این توان معادل مصرف برق حدود هزار و ۷۰۰ خانوار است.

وی گفت: توان مصرفی یک دستگاه ماینر ۲ تا سه کیلوواتی معادل توان مصرفی ۱۵ دستگاه یخچال یا پنج کولر آبی است و دستگاه‌های تولید رمز ارز موسوم به ماینر به دلیل مصرف بالای برق باعث ایجاد اختلال در سیستم برق شهری نیز می‌شوند.

دادگر بیان کرد: برای استخراج یک عدد بیت کوین به طور متوسط به بیش از ۳۰۰ مگاوات برق نیاز است که این میزان بیشتر از برق مصرفی حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی در شبانه‌روز است.

وی افزود: هم‌استانی‌ها می‌توانند موارد مشکوک به استفاده از رمز ارز غیرمجاز را به شماره ۶-۳۲۴۰۰۵۸۵-۰۵۶ اطلاع دهند و تا سقف ۲۰ میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.
کد مطلب: 29356
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *