پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
۰
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۶

توقف واردات نفت کره جنوبی از ایران

رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت: کره جنوبی در ماه جولای برای نخستین بار در 6 سال گذشته به علت فشارهای آمریکا، هیچ نفت خام و میعانات گازی از ایران وارد نخواهد کرد.
توقف واردات نفت کره جنوبی از ایران
توليد ايرانی: کره جنوبی در ماه جولای هیچ نفت خام و میعانات گازی از ایران وارد نخواهد کرد و برای نخستین بار در 6 سال گذشته به علت فشارهای آمریکا، تمامی محموله‌هایش از ایران را متوقف خواهد کرد.

به گفته یک منبع تجاری در شمال آسیا، با این حال، مشتریان ژاپنی به واردات نفت از ایران ادامه می‌دهند و چندین خریدار ژاپنی در حال بررسی واردات نفت ایران در ماه سپتامبر هستند.

این اقدام کره جنوبی، یکی از بزرگ ترین مشتریان ایران در آسیا در حالی صورت گرفته است که سئول در حال مذاکره با واشنگتن برای دریافت معافیت از تحریم نفتی ایران است.

یک منبع آگاه در این زمینه گفت: «دولت کره جنوبی برای توقف خریدها (به شرکت ها) فشار آورده است...در مجموع، کره جنوبی در ماه جولای هیچ نفتی از ایران وارد نخواهد کرد.»

به  گفته دو منبع آگاه دیگر، کره جنوبی بارگیری نفت خام و میعانات گازی از ایران را متوقف کرده است درحالی که مطمئن نیست که آیا بتواند معافیتی از آمریکا دریافت کند.

توقف بارگیری‌ها بدان معناست که کره جنوبی در ماه آگوست هیچ نفتی از ایران وارد نخواهد کرد. خریداران کره‌ای در آگوست 2012 پیش از دریافت معافیت از آمریکا نیز خرید نفت از ایران را به حالت تعلیق درآورد و این توقف خرید، نخستین بار از آن زمان خواهد بود.
کد مطلب: 2931
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *