آیت الله رئیسی: فعال شدن بازارچه‌های مرزی مورد تاکید است

19 شهريور 1400 ساعت 16:08

رییس جمهوری با بیان اینکه مرز یک فرصت است، بر فعال شدن بازارچه‌های مرزی در استان‌ها از جمله خراسان جنوبی تاکید کرد.


به گزارش تولید ایرانی ؛      آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه بدو ورود به بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: مرز تهدید نیست بلکه فرصت است و یکی از فرصت‌های مرز، بهره‌برداری اقتصادی و مبادلات مرزی ساکنان در جمهوری اسلامی ایران با کشور همسایه است.

وی گفت: در استان‌های دیگر هم گفتیم که فعال شدن بازارچه‌های مرزی می‌تواند به گسترش صادرات و  توسعه آن بینجامد که امر مبارکی است همچنین وضع اقتصادی مرزنشینان را سامان می‌دهد و هم می‌تواند به امنیت مرزها کمک کند.

رییس جمهوری بیان کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی کار بسیار مهمی است که در سفر قبلی به خراسان جنوبی هم تاکید کردیم موضوع بازارچه‌ها را باید دنبال کنند و مسوولان بعضی اقدامات را انجام دادند که در این سفر هم مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه خراسان جنوبی با کاهش نزولات آسمانی مواجه است اما خداوند به این استان ذخایر باارزشی داده که یکی از آنها معادن است و باید اقتصاد استان به نحوی اقتصاد معدن باشد و در جهت فعال کردن ظرفیت‌های معطل مانده معدنی فعالیت شود.

آیت الله رئیسی گفت: به برکت انقلاب اسلامی در هر کوی و برزن استان کار شده ولی علیرغم همه تلاش‌های ۴۰ ساله باز هم محرومیت‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود.
وی گفت: یکی از مسایل جاده‌ها و ارتباطات ریلی است که وزیر راه و شهرسازی همراه ما هستند و این مسئله را دنبال می‌کنند.

رییس دولت سیزدهم اظهار داشت: جزو اولویت‌های این وزارتخانه اصلاح جاده‌های مواصلاتی و مسایل ریلی در مناطق مختلف است که یکی از این مناطق خراسان جنوبی و جزو برنامه‌ها است.

وی افزود: برای من توفیق بوده که سومین سفر استانی در خراسان جنوبی انجام شده که به مردم عزیز و پرتلاش این استان همچنین نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مدیران سلام عرض کنیم و نشستی را با توجه به شرایط کرونایی با اقشار مختلف مردم داریم.

آیت الله رئیسی افزود: ان شاء الله در این سفر با بررسی‌هایی که از قبل انجام شده و نشست‌هایی که در استان خواهیم داشت بتوانیم یکسری اولویت‌ها را در استان دنبال کنیم.
رییس جمهوری صبح امروز به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد استان خراسان جنوبی شد و سپس به بیرجند مرکز استان سفر کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند مورد استقبال نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان قرار گرفت.

وی در حرم امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس با مردم این شهرستان دیدار و سپس از معدن پروده طبس بازدید کرد.  

حضور در نشست شورای اداری استان، دیدار با نخبگان و بازدید از برخی مناطق استان از جمله برنامه‌های این سفر یک روزه است.


کد مطلب: 29225

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/29225/آیت-الله-رئیسی-فعال-شدن-بازارچه-های-مرزی-مورد-تاکید

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com