شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵

لزوم تشویق تولید کننده داخلی

یک کارشناس صنعت ضمن تاکید بر جدی گرفتن تولید ملی،گفت:تولید کننده کشور باید به جای تنبیه،تشویق شود.
لزوم تشویق تولید کننده داخلی
توليد ايرانی: بهرام شهریاری کارشناس صنعت در مورد مشکلات صنعت در حوزه بازار ، اظهار کرد: کلیات بازار ما به لحاظ فرهنگی مشکل های زیر بنایی دارد زیرا هنوز یاد نگرفته ایم تا کالای داخلی بخریم و خرید کالای خارجی بر داخلی ارجحیت دارد.
  وی  تشریح کرد: عمده ترین عامل ارجحیت کالای خارجی در چشم مشتریان ایرانی، کیفیت و قیمت آنهاست از طرف دیگر قدرت خرید مردم در سالهای گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است و زمانی که اعلام کردند برای خرید خودرو تسهیلات داده می‌شود،‌مردم به راحتی برای خرید خودرو صف بستند.

شهریاری افزود: از عوامل دیگر نیز می‌توان به قاچاق بی‌رویه کالا  اشاره کرد که تاثیر مستقیمی بر تولید ملی گذاشته و به آن آسیب می‌زند.
این فعال حوزه صنعت تصریح کرد: بهترین ر‌اهکار برای تقویت بازار تولید ات صنعتی، این است که مجموعه‌ای از اطلاعات مورد نیاز در اختیار تولید کنندگان قرار داده شود یعنی بدانیم چه کالایی را باید تولید کنیم و در چه زمینه‌هایی می‌بایست به فکر توسعه اقتصادی باشیم.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر باید راهکارهایی برای کاهش قیمت‌ تمام شده محصولات ایرانی بیاند‌یشم همچنین باید تولید جدی گرفته شود و به جای تنبیه، تولید کننده کشور تشویق شود.

شهریاری در پایان تاکید کرد:متعادل کردن شرایط کسب و کار یکی از عوامل مهمی است که بدون شک به حمایت از تولید کمک زیادی خواهد کرد.
کد مطلب: 2904
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *