دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۷

آسمانی صاف در اغلب شهرها/خنکی هوا در بام ایران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی پایدار حاکم است و فقط در استان‌های شمالی بارش پراکنده و خفیف خواهیم داشت.
آسمانی صاف در اغلب شهرها/خنکی هوا در بام ایران
به گزارش توليد ايرانی ؛         صادق ضیائیان  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از امروز تا اوایل وقت شنبه 13 شهریور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده و وزش باد در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان همچنین جنوب فارس و شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد:‌ از بعدازظهر فردا تا اواخر وقت شنبه هفته آینده به دلیل عبور امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور و شمالی شدن جریانات در سواحل خزر، در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان همچنین شمال آذربایجانی شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز و اواخر روز جمعه در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از بعدازظهر فردا تا اواخر وقت شنبه کاهش محسوس دما بین 10 تا 15 درجه در سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود و در این مدت شدت بارش‌ها در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و شرق اردبیل خواهد بود.

ضیائیان افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی پایدار حاکم است و فقط در استان‌های شمالی بارش پراکنده و خفیف خواهیم داشت. 

وی گفت: از اواخر وقت امروز تا اواخر وقت فردا در غرب و شمال‌غرب سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که در برخی مناطق با گرد و خاک همراه است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از شنبه 13 شهریور تا اواخر هفته پیش‌رو، وزش باد شدید در نوار شرقی کشور خواهیم داشت که در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان رضوی موجب کاهش دید افقی، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

ضیائیان افزود: روز آینده شهر‌کرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 46 درجه گرمترین مرکز استان خواهد بود. 

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف و در بعدازظهر همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 38 و 24 درجه خواهد بود.
 
کد مطلب: 29030
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *