شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
۰
چهارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۳

زنگنه: دولت قانون اصلاح برخی احکام بودجه را مد نظر قرار دهد

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون برنامه و بودجه قانون خوبی در حوزه اصلاح ساختار است که مد نظر رئیس جمهور و هیات دولت قرار گیرد.
زنگنه: دولت قانون اصلاح برخی احکام بودجه را مد نظر قرار دهد
به گزارش توليد ايرانی ؛       محسن زنگنه در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) در تذکری با اشاره به اصل ۵۲ قانون اساسی و ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی، گفت: دولت سیزدهم باید تا نیمه آذرماه بر اساس آیین نامه داخلی بودجه یال ۱۴۰۱ را به مجلس اعلام کند. بر اساس آیین نامه ای که در سازمان برنامه و بودجه است رئیس‌جمهور باید نیمه شهریورماه آیین‌نامه اجرایی بودجه ۱۴۰۱ را به دستگاه ‌ها ابلاغ کند. با توجه به اینکه فردا چهارم شهریور و اولین جلسه هیات دولت است، تاکید کنم قانون اصلاح برخی احکام ساختار بودجه در مردادماه به دولت ابلاغ شده و در آن موادی وجود دارد که برای دولت در سال ۱۴۰۱ لازم الاجراست.

وی افزود: خواهشم این است که رئیس جمهور و هیات دولت توجه کنند که برخی از این احکام، احکامی باشد که لازم است در آیین نامه ای که رئیس جمهور ابلاغ می کند مد نظر قرار گیرد. از جمله بند یک ماده واحده، بند دو استقرار کامل نظام پرداخت و ممنوعیت هر گونه پرداخت ذی نفع نهایی که در آن اشاره شده است.

زنگنه خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه کمک های حمایتی هم در بند سه ثبت و ساماندهی فهرست کلیه افراد دریافت کننده کمک های حمایتی اعم از وزارت رفاه و سایر دستگاه های حمایتی را قید می‌کند.

وی در پایان گفت: درخواستم این است که تاکید شود که حتما این قانون خوب که در حوزه اصلاح ساختار است مد نظر رئیس جمهور و هیات دولت قرار گیرد.
محمدباقر قالیباف نیز در پاسخ به این تذکر گفت: اینها احکامی بوده که باید اجرا شود. باید در مجلس بحث مربوط به طرح اصلاح قانون برنامه و بودجه در اولویت باشد که مجلس با همکاری دولت آن را پیش ببرد.
 
کد مطلب: 28850
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *