دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۱

رایزنی مدیران ناموفق سابق برای کسب پست‌های مدیریتی فرودگاهی‌

دبیرکل جامعه متخصصان مراقبت پرواز ایران در نامه‌‌‌ای به رئیس‌جمهور با طرح اینکه مدیران ناموفق سابق برای کسب پست‌های فرودگاهی‌ در دولت فعلی در حال رایزنی هستند، خواستار این شد که انتصاب افراد برای موقعیت‌های مختلف صنعت فرودگاهی، بر اساس شایستگی آنها باشد.
رایزنی مدیران ناموفق سابق برای کسب پست‌های مدیریتی فرودگاهی‌
به گزارش توليد ايرانی ؛            دبیرکل جامعه متخصصان مراقبت پرواز ایران در نامه‌‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار این شد که در انتصاب افراد برای موقعیت‌های مختلف صنعت فرودگاهی، قابلیت و شایستگی آنها مد نظر قرار گرفته و تاثیر‌گذاری و دخالت افراد با نفوذ و دارای رانت عقیم شود‌.
در این نامه خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی‌ آمده است: خداوند قادر متعال را بابت حماسه حضور مردم شریف ایران اسلامی در انتخابات شکر می‌گوئیم و ضمن عرض تبریک این توفیق به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، از خداوند منان برای جنابعالی در مسئولیت جدید، موفقیت و سربلندی مسئلت می‌کنیم.

اکنون که به برکت الطاف کریمانه خدای متعال و هدایت‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، دور تازه‌ای از مدیریت در کشور رقم خورده است از شما انتظار داریم با نصب‌العین قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل دولت جوان انقلابی‌، میدان را برای تلاشی نو و مدیران تازه نفس بگشایید و استفاده از مدیران بازنشسته و آزموده شده قبلی و با کارنامه‌های ضعیف، در دستور کار نباشد.

‌در بخش دیگری از این نامه آمده است: متاسفانه مشاهده می شود برخی از افراد مسئله‌دار که در گذشته در موقعیت‌های مختلف در وزارت راه و شهر‌سازی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عملکرد موفقی نداشته‌اند بدون داشتن شایستگی و گاهی با داشتن پرونده‌های مالی بی سرانجام‌، با طمع گرفتن پست‌های جدید در حال رایزنی هستند؛ ‌اگر افراد یاد شده توانایی داشتند در همان سال‌های طولانی که دارای جایگاه مدیریت ارشد در سیستم بوده‌اند منشأ اثر می‌شدند در حالی که شرایط نابسامان موجود، نتیجه بی‌برنامگی‌ها و عدم شایستگی این افراد بوده است‌.

در ادامه نامه دبیرکل جامعه متخصصان مراقبت پرواز ایران خطاب به رئیس‌جمهور گفته شده است: امیدِ آن می‌رود با تدابیر جنابعالی در انتصاب افراد برای موقعیت‌های مختلف، قابلیت و شایستگی آنها مد نظر قرار گرفته و تاثیر‌گذاری و دخالت افراد با نفوذ و دارای رانت عقیم شود که اگر قرار باشد مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره مسئله‌دارِ گذشته دوباره بر مسند قدرت در صنعت برگردند، انتخابات و تغییر رئیس‌جمهور بی‌معنی خواهد بود.

در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران جوانان متخصص و متعهد بسیاری وجود دارند که می‌توانند سکان مدیرعاملی و هیئت مدیره را برعهده بگیرند و این کشتی بر گل نشسته را به آب‌های جاری برسانند، این در حالی است که تاکنون جناح بازی، اعمال نفوذ افراد خاص و سکان داری افراد بدون شایستگی در شرکت فرودگاه‌ها، به هدر رفتن استعدادها و انزوای جوانان شایسته را به همراه داشته است.

در بخش پایانی این نامه آمد‌ه است: جناب آقای دکتر رئیسی ‌از پتانسیل فراوان جوانان متخصص و متعهد برای نجات صنعت هوانوردی کشور بهره بگیرید‌‌، جامعه متخصصان مراقبت پرواز، ضمن آرزوی توفیق برای جنابعالی ‌بر اساس وظیفه ذاتی خود با مطالبه‌گری فعال همه اقدامات در حوزه صنعت هوانوردی را بر اساس منافع مردم و کشور پیگیری خواهد کرد‌.
کد مطلب: 28608
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *