شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۴

ممانعت اتحادیه تریکو و پوشاک از برگزاری نمایشگاه تولیدات لباس ایرانی

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان لباس کرمانشاه با بیان اینکه پوشاک ترک و چینی بلای جان تولیدات ایرانی شده‌اند، گفت: اتحادیه تریکو و پوشاک از برگزاری نمایشگاه تولیدات لباس ایرانی در کرمانشاه ممانعت می‌کند.
ممانعت اتحادیه تریکو و پوشاک از برگزاری نمایشگاه تولیدات لباس ایرانی
توليد ايرانی: مرضیه علی محمدزاده اظهار داشت : طی جلسه‌ای در سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه، رئیس اتاق اصناف به تبعیت از دستور مقام معظم رهبری پیشنهاد برگزاری نمایشگاه تخصصی کالای ایرانی را ارائه کرد که مورد موافقت استاندار قرار گرفت.

وی افزود: لذا مقرر شد نیمه دوم شهریور در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی برگزار شود و حتی استاندار پیشنهاد داده بود که در طول سال چندین مرحله نمایشگاه برگزار و کالای ایرانی به مردم معرفی شود، اما متاسفانه برگزاری این نمایشگاه با اعتراض اتحادیه تریکو و پوشاک مواجه شد.
دبیر اتحادیه تولید کنندگان لباس کرمانشاه تصریح کرد: دلیل اعتراض این اتحادیه این است که فروشگاه‌های عرضه پوشاک که فروشنده اجناس ترک و چین هستند و در دو فصل بهار و پاییز بیشترین فروش را دارند با ایجاد نمایشگاه متضرر خواهند شد و این دیدگاه مسئولین اتحادیه تریکو و پوشاک منطقی نبوده و نیست و وظیفه تک تک مسئولان اجرایی حمایت از کالای ایرانی به تبعیت از دستور اکید رهبری است.

علی‌محمدزاده افزود: تولید پوشاک می‌تواند ایجاد اشتغال کند و باید مورد حمایت مسئولین قرار گیرد، اما متاسفانه اتحادیه تریکو و پوشاک با عملکرد غیرمنطقی و غیرمعقول مخالف تولید و رونق صنعت پوشاک در کرمانشاه هستند.

وی بیان داشت: زمانی کرمانشاه مرکز عرضه پوشاک در غرب کشور بود، اما متاسفانه کار به جایی کشیده شده که فروشگاه‌های عرضه پوشاک اجناس فروشگاه خود را از چین و ترکیه تهیه می‌کنند و تولید در کرمانشاه به قهقرا کشیده شده و اکنون اتحادیه تریکو و پوشاک با ایجاد نمایشگاه عرضه مستقیم در دو فصل بهار و پاییز مخالف هستند.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان لباس کرمانشاه خاطرنشان کرد: با ایجاد نمایشگاه تخصصی پوشاک که تولید کنندگان می‌توانند تولیدات خود را به نمایش برسانند می‌توانیم شاهد حمایت از کالای ایرانی باشیم، اما عده‌ای مخالف هستند و این باعث شکست تولید در استان است.

علی‌محمدزاده با بیان اینکه تولیدکننده کرمانشاهی در تمام فصول باید مزدی‌دوز تولیدکنندگان تهران و همدان باشند، گفت: عدم همکاری اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک باعث شده تولید کننده تولیدات خود را با مارک و برند ترک به تهران ارسال و فروشگاه کرمانشاهی همان جنس تولید شده را با پرداخت پول بیشتر از تهرانی خریداری می‌کند.

وی راه برون‌رفت از این مشکلات را تعامل با تولیدکنندگان دانست و افزود: اگر تمام عرضه کنندگان پوشاک با تولیدکنندگان تعامل کنند مجددا کرمانشاه مرکزیت تولید و عرضه پوشاک را در دست و صنعت پوشاک در این استان رونق خواهد گرفت و قطعا مردم هم با خرید خود کالای ایرانی را حمایت خواهند کرد.
کد مطلب: 2845
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *