جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۱

کشاورزی پیشران اقتصاد روسیه/ رشد 16 درصدی صادرات در سال جاری 16 درصد افزایش یافت

کشاورزی به عنوان پیشران اقتصاد روسیه است که میزان صادرات در سال جاری 16 درصد افزایش یافته و رشد قابل توجهی به کشورهای اروپایی داشته است.
کشاورزی پیشران اقتصاد روسیه/ رشد 16 درصدی صادرات در سال جاری 16 درصد افزایش یافت
به گزارش توليد ايرانی ؛           به نقل از راشاتودی وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد: صادرات محصولات کشاورزی این کشور با رشد سالانه 16 درصد به رقم 16 میلیارد و 855 میلیون دلار رسیده است.

براساس این گزارش، صادرات روغن و چربی تا اول آگوست با رشد 39 درصد 3 میلیارد و 852 میلیون دلار افزایش یافته است. در این مدت صادرات گوشت و فرآورده‌های لبنی 25 درصدی رشد داشته است.

در این میان غلات بزرگترین کالای صادراتی روسیه بوده که با رشد 13 درصد رقم 4 میلیارد و 755 میلیون دلار را ثبت کرده است. صادرات ماهی و غذاهای دریایی نیز 6 درصد رشد داشته و به رقم 2 میلیارد و 93 میلیون دلار رسیده است.

اتحادیه اروپا و چین بزرگترین واردکنندگان محصولات کشاورزی روسیه طی سال گذشته بوده‌اند که در مجموع 12.4 درصد محصولات روسیه را وارد کرده‌اند. پس از آن ترکیه با 11.9 درصد دومین کشور واردکننده و کره جنوبی با 7.8 درصد سومین کشور بود. کشورهای قزاقستان، مصر، بلاروس، اوکراین، ازبکستان و آذربایجان در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.  

طی سال گذشته صادرات روسیه به کشورهای اروپایی افزایش قابل‌توجهی داشته و در آمار سالانه با 31 درصد افزایش رقم 2 میلیارد و 87 میلیون دلار را ثبت کرده است، اما صادرات به چین کاهش 4 درصدی داشته و 2 میلیارد و 83 میلیون دلار بوده است.

بازار چین به شدت علاقمند به محصولات گوشت روسیه است و 3 هزار و 700 تن تنها در سه ماهه نخست سال 2021 وارد کرده است. آمارها نشان می‌دهد که روسیه بزرگترین واردکننده گوشت روسیه است که کشورهای استرالیا،‌ آرژانتین و برزیل را پشت سر گذاشته است. پس از بیماری همه‌گیر کووید19 تولید گوشت در این کشورها کاهش یافته بود.
 
کد مطلب: 28443
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *