رشد کم رمق شاخص بورس در هفته نخست مرداد ماه

7 مرداد 1400 ساعت 17:05

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت در ادامه روند صعودی خود با پنج هزار واحد افزایش نسبت به هفته گذشته با ثبت رقم یک‌میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد.


به گزارش تولید ایرانی ؛            شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت  در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تداوم پیدا کرد و با پنج هزار واحد افزایش، به عدد یک‌میلیون و ۳۱۶ هزار واحد رسید و کمتر از یک درصد رشد داشت.

بر این اساس، شاخص کل در پایان روز دوشنبه هفته گذشته (۲۸ تیرماه) در حالی با رقم یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحد به معاملات پایان داد که این رقم روز (چهارشنبه، ۶ مرداد ماه) به یک‌میلیون و ۳۱۶ هزار واحد رسید.

شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۴۰۳ هزار و ۶۸ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۳۹۶ هزار و ۷۴۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) از ۲۵۵ هزار و ۸۱۹ واحد به عدد ۲۵۰ هزار و ۷۵۹ واحد رسید.
د ر سه روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای سپید ماکیان (سپید)،‌ لیزینگ کارآفرین (ولکار)، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر)، گروه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و گروه دارویی برکت (برکت) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت استخراج کانه‌های فلزی، بیمه و بازنشستگی، مخابرات، پیمانکاری صنعتی، زراعت و خدمات وابسته، چاپ، منسوجات، شیمیایی، هتل و رستوران و فلزات اساسی جزو صنایع مثبت بازار بودند.

همچنین سایر حمل و نقل، فرآورده های نفتی، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، سایر واسطه‌گری‌های مالی، محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، قند وشکر، محصولات فلزی،  دستگاه‌های برقی، استخراج نفت، گاز جز اکتشافات، محصولات چرمی، خرده فروشی، خودرو و قطعات، بانک‌ها و موسسات اعتباری، استخراج زغال سنگ، فعالیت مهندسی، تجزیه، تحلیل و آزمایش فنی، محصولات چوبی، لاستیک و پلاستیک، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، صنایع غذایی به‌ جز قند و شکر، رایانه، کانی غیرفلزی، فعالیت‌های کمکی به‌جز نهادهای مالی واسط، محصولات کاغذی، کاشی و سرامیک، ماشین‌آلات و تجهیزات، فنی و مهندسی، سرمایه‌گذاری‌ها، سیمان، آهک و گچ، اطلاعات و ارتباطات، دارویی، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، وسایل ارتباطی، چند رشته‌ای صنعتی و فعالیت های سرگرمی و خلاقانه از جمله صنایعی بودند که بازدهی منفی را در بازار ثبت کردند.
 


کد مطلب: 28265

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/28265/رشد-کم-رمق-شاخص-بورس-هفته-نخست-مرداد-ماه

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com