دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
۰
پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۶

تکمیل مثلث گردشگری 3 استان با ساخت خط‌آهن یزد-اقلید

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور گفت: مثلث گردشگری سه استان فارس،‌ اصفهان و یزد با ساخت خط‌آهن -یزد-اقلید، تکمیل شد و مزیت گردشگری ایجاد می‌شود.
تکمیل مثلث گردشگری 3 استان با ساخت خط‌آهن یزد-اقلید
به گزارش توليد ايرانی ؛                     عباس خطیبی امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی (10 هزار و 900 میلیارد تومان پروژه ریلی و آزادراهی) و افتتاح راه آهن یزد ـ اقلید اظهار داشت: توسعه زیربناهای حمل و نقل ریلی از شاخص‌های تأثیر گذار در آبادانی کشور است.

وی ادامه داد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، توسعه شبکه ریلی با سه رویکرد را دنبال کرده است که اولین رویکرد تکمیل کریدورهای ترانزیت ریلی نظیر راه‌آهن چابهار ـ زاهدان، خط آهن میانه ـ تبریز و راه آهن رشت ـ کاسپین است.

خطیبی افزود: اتصال مراکز بار کشور به شبکه ریلی و بهبود و تسهیل جابه‌جایی بار و مسافر در شبکه از دیگر رویکردها در توسعه شبکه ریلی است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور طول خط آهن یزد ـ اقلید را 270 کیلومتر اعلام کرد و افزود: این خط آهن میانبری برای مناطق جنوب غربی، شمال شرق و جنوب شرق است و کاهش 310 کیلومتری مسیر و کاهش 4 ساعته زمان سیر از جنوب غرب به سمت مشهد مقدس را به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: مثلث گردشگری سه استان فارس،‌ اصفهان و یزد با تکمیل این خط آهن، تکمیل شد و مزیت گردشگری ایجاد می‌شود.

خطیبی افزود: راه‌آهن یزد ـ اقلید از محور بافق ـ یزد منشعب شده و به ایستگاه اقلید در راه‌آهن اصفهان ـ ‌شیراز متصل خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور با بیان اینکه این خط ریلی از سال 90 عملیات اجرایی آن آغاز شد، گفت:‌ در سال 99 حدود 120 کیلومتر از این مسیر 270 کیلومتری افتتاح شده بود.
وی اضافه کرد: این پروژه 12 ایستگاه دارد که در فاز اول 5 ایستگاه آن امروز افتتاح می‌شود که شامل یک ایستگاه مسافری و 4 ایستگاه علائم و ترافیک است.

خطیبی تصریح کرد: در سال اول بهره‌برداری، طرح یک میلیون مسافر و در سال افق طرح سه میلیون مسافر از این خط جابجا می‌شود.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور با بیان اینکه 1400 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد، گفت: ارزش امروز این خط آهن 6000 میلیارد تومان است و جزو پروژه‌های طویل ریلی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امروز‌ 559 کیلومتر پروژه ریلی به همراه خطوط دو خطه افتتاح می‌شود و جمعا تاکنون امسال 946 کیلومتر خط ریلی افتتاح شده است.
خطیبی از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان مجری پروژه راه‌آهن یزد-اقلید در تکمیل سریع و تخصصی این خط همکاری کرد.
کد مطلب: 28257
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *