پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۶

بارش پراکنده و وزش باد شدید در استان‌های ساحلی خزر

پیش بینی می شود بارش‌های ناگهانی برای جنوب کشور به دلیل شدت زیاد منجر به بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و ایجاد روان‌آب خواهد شد.
بارش پراکنده و وزش باد شدید در استان‌های ساحلی خزر
به گزارش توليد ايرانی ؛       از وزارت راه و شهرسازی؛ خانم کبری رفیعی گفت: امروز در برخی نقاط استان‌های قزوین، سمنان، قم، مرکزی و تهران وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت و روز پنجشنبه در استان خوزستان و طی پنج روز آینده در منطقه زابل خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز، تهران، قزوین و سمنان، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در پنج روز آینده در نیمه جنوبی فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت و روز‌های پنجشنبه و جمعه یزد و شرق اصفهان این شرایط را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری و در بعدازظهر با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دما امروز در پایتخت ۳۷ درجه بالای صفر است که نسبت به دیروز یک درجه خنک‌تر است.

رفیعی گفت: به‌دلیل بارندگی در جنوب کشور به دلیل رشد ابر‌های همرفتی، بر اثر بارش‌های ناگهانی احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد، به همین دلیل هم‌وطنان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند، زیرا بارش‌ها به صورت ناگهانی و با شدت زیادی خواهد بود.
 
کد مطلب: 28089
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *