پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۹

کاهش متوسط دما تا 2 درجه‌ در اغلب نقاط کشور/ بارش باران در چندین استان تا پایان هفته

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از چهارشنبه تا پایان هفته شدت بارش‌ها در مناطقی نظیر سواحل خزر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات تهران، خراسان شمالی و خراسان رضوی افزایش می‌یابد از کاهش متوسط یک تا 2 درجه‌ای دما در اغلب شهرها خبر داد.
کاهش متوسط دما تا 2 درجه‌ در اغلب نقاط کشور/ بارش باران در چندین استان تا پایان هفته
به گزارش تولید ایرانی ؛       صادق ضیائیان  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا بارش پراکنده در سواحل خزر داریم و از چهارشنبه 23 تیر تا پایان هفته بر شدت بارش‌ها در این منطقه افزوده می‌شود.

وی افزود: روز آینده 22 تیر در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، اردبیل، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های تهران و سمنان بارش پراکنده داریم که از چهارشنبه تا پایان هفته بر شدت‌ بارش‌ها در این مناطق افزوده می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: دمای هوا از چهارشنبه تا پایان هفته به طور میانگین یک تا 2 درجه در سطح کشور کاسته می‌شود.

ضیائیان ادامه داد:‌ از چهارشنبه در مناطقی از هرمزگان، جنوب کرمان، شرق فارس و جنوب شرق این استان خصوصاً در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید موقت داریم که این وضعیت تا پایان هفته تداوم دارم و روز جمعه 25 تیر در این مناطق تشدید می‌شود.

وی گفت: در پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شد.

ضیائیان گفت: از امروز تا چهارشنبه سرعت وزش باد در جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، اصفهان، خوزستان، ایلام، بوشهر و استان مرکزی افزایش می‌یابد که در برخی ساعات وقوع گردوخاک محتمل است

وی افزود: در پنج روز آینده دریای خزر، خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف در بعدازظهر قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و وزش باد نیز روز آینده در تهران محتمل است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 38 و 23 درجه خواهد بود

ضیائیان اضافه کرد:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 14 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.
کد مطلب: 28066
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *