چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
۰
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵

بیمه کشاورزی دردی از تولیدکننده دوا نمی‌کند

عزیزی گفت: بیمه کشاورزی به قدری اندک است یا با تاخیر خسارت پرداخت می‌شود که مرهمی بر زخم کشاورز و تولید‌کننده نخواهد بود.
بیمه کشاورزی دردی از تولیدکننده دوا نمی‌کند
توليد ايرانی: عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص الزامات تقویت بیمه کشاورزی، اظهار کرد: ابتدا باید این فرهنگ در بین مسئولان صورت گیرد که به قول و وعده‌ای که به مردم می‌دهند عمل کنند، زیرا در غیر این صورت مردم به آنها بی اعتماد خواهند شد.
   وی افزود: در خصوص بیمه کشاورزی تصور مردم این است که این مقوله چندان مفید نیست، زیرا یا پرداخت‌ها برای خسارات دیر انجام می‌شود و یا به قدری اندک است که دردی را از کشاورز و تولید کننده دوا نمی‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بسیاری از روستاییان به بیمه کشاورزی بی‌اعتماد هستند که مقصر این امر دویت است، زیرا تامین اعتبار برای سهم خودش انجام نداد و همین امر موجب تاخیر در پرداخت خسارات و بی‌اعتمادی مردم شده است.

عزیزی ادامه داد: کشاورزان و باغداران با وجود مسائل و مشکلات موجود راضی به بیمه محصولات خود شده‌اند، این در حالی است که زمانی که دچار آسیب و ضرر می‌شوند خسارت به موقع به آنها تعلق نمی گیرد، لذا با وضع موجود نمی‌توان به راحتی نظر آنها را برای این موضوع جلب کرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت از قبل از انقلاب تاکنون به تامین اجتماعی بدهکار بوده است، بیان کرد: برای حل این معضل امسال و در بودجه ۹۷ دولت را وادار کردیم ۵۰ هزار میلیارد تومان از طریق تهاتر بدهی را به تامین اجتماعی بپردازد.

وی در پایان تصریح کرد: صنعت بیمه دولتی نمی‌تواند راهگشا باشد که در این راستا ضرورت دارد این بخش به دست خصوصی سپرده شود و این بخش نیز باید با توانمندی وارد عرصه شود؛ زیرا در غیر این صورت بیمه خصوصی هم نمی‌تواند مشکلات این بخش را مرتفع کند.
کد مطلب: 2798
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *